Българите стават по – грамотни по отношение на онлайн търговията

В последната година има намаляване на оплакванията от онлайн търговците. Това каза пред журналисти председателят на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ Димитър Маргаритов. Той предположи, че това се дължи на все по-голямото ограмотяване на хората по отношение на този вид търговия, както и на засилената дейност на КЗП.

Жалбите от нередности при онлайн търговията са малко над 10 процента от всички оплаквания, които се получават в КЗП, подчерта Димитър Маргаритов след представянето на 13-и брой на изследването “Юридически барометър”.

Все повече повече жалби постъпват по електронен път, а жалбите от онлайн търговията са свързани основно с покупка на стоки – бяла техника, битови електроуреди и понякога с предоставянето на услуги – най-вече в туристическата сфера. Сред проблемите са препятстване от страна на търговците на правото на потребителите на отказ /връщане на стоката след 14-дневен период/, мнима търговия, т. е. извършване на плащане, без да се получи насреща стока, трудности с рекламациите.

Маргаритов посъветва гражданите да проверяват дали търговецът реално съществува, дали на сайта са обявени всички права и детайли при извършването на електронна покупка – като начин на плащане, възможност за рекламация, срок и т. н, съобщава econ.bg.

Второто предизвикателство пред КЗП е развитието на споделената икономика. Развитието на тези отношения е все по-бурно, социалните мрежи вече също предоставят тази възможност. Товма по думите на Маргаритов е въпросът за бъдещите регулации и контрол.

Ръководителят на проекта “Юридически барометър” проф. Даниел Вълчев коментира, че смесването на онлайн търговията и споделената икономика при нивото на комуникациите в света ще създава правни проблеми тепърва.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *