Броят на потребителите на социални мрежи надмина 3 милиарда

Последните проучвания на We Are Social and Hootsuite сочат, че броят на хората, използващи социални медии в цял свят е надминал 3 милиарда. Тенденциите на растеж не показват признаци за забавяне, а броят на активните потребители на социалните мрежи нараства с над един милион нови потребители през последното тримесечие.

01-We-Are-Social-Hoostuite-Global-Digital-Statshot-Q3-2017-796x448

Тези цифри обаче не трябва да се тълкуват като забавяне на ръста на потребителите на интернет, тъй като през последните месеци няма нови доклади в тази област.

02-Global-Digital-Growth-Q3-2017-796x448

Нарастването на потребителите на социалните мрежи сочи, че употребата на интернет също продължава да расте с впечатляващи темпове.

Значителна част от този ръст през последните 4 месеца, се дължи на Facebook, която надхвърли два милиарда потребители и към момента се радва на 2.046 мииларда активни месечни клиенти.

03-Facebook-Usage-Q3-2017-796x448

Другите ключови социални платформи също отбелязват ръст през послените три месеца, особено You Tube, чийто скорошни актуализации на данните за глобалното потребление на платформата я поставят на второ място с 1.5 милиарда активни месечни потребители.

04-Social-Platform-MAU-Rankings-Q3-2017-796x448

В Китай WeChat запазва водещата си позиция на местно ниво, като над 870 милиона души в континенталната част на страната я използват, а това е над 90% от общо 938 милиона потребители на платформата. Въпреки спада на глобалните потребители LINE отбелязва ръст на вътрешния пазар в Япония, достигайки 70 милиона активни потребители, а Kakao Talk в Южна Корея успя да достигне 42.4 милиона. VK (Vkontakte) имаше някои проблеми, след като беше блокирана в Украйна, което пренасочи част от потребителите й към Facebook, поради което ръстът им достигна до над 60% през последните няколко месеца.

Струва си да отбележим и силния ръст на приложенията за бързи съобщения като Messenger и WhatsApp, но тези платформи не публикуват постоянно данните за отделните пазари и е трудно да се прецени растежа им по държави.

Продължава да нараства и делът на мобилните услуги по света, като GSMA Intelligence отчита растеж от над 650 000 потребители след последния си доклад.

05-Mobile-Data-Traffic-Q3-2017-796x448

Най-новите данни на Ericsson сочат, че мобилната ни свързаност се засилва, като средният потребител на смартфон консумира над 2.3 GB мобилни данни месечно. Това е увеличение с над 70% на годишна база, спрямо 2016 година, което отразява все по-голямото разнообразие от дейности, извършвани на нашите смарт устройства. Последните данни за изтегляне на плиложения на AppAnnie сочат, че има много малко аспекти от живота, останали незасегнати от мобилната връзка.

06-Top-App-Categories-Q3-2017-796x448

Всички тези статистики показват, че мобилните телефони се превръщат в най-важното устройство за две трети от населението на света, независимо дали измерваме важността по отношение на милиардите часове, прекарани в игра, или достъпа до променящите се услуги като мобилно банкиране например.

Google играе все по-голяма роля във всичко това, като платформата на гиганта отново разшири водещата си позиция на пазара на мобилни операционни системи. Последните данни сочат, че почти три четвърти от всички свързани смартфони вече работят с Android, което означава, че компанията зане повече за своите потребители и от Дядо Каледа.

Въпреки това, ако се вземе предвид статистиката за дела на Apple от началото на тази година, става ясно, че растежът на Android е за сметка на останалите платформи, сред които тя и iOS заемат над 92%.

07-Mobile-OS-Share-Q3-2017-796x448

Последният доклад на Ericsson за мобилността сочи, че потенциалът за съврзване продължава безмилостния си растеж, като смартфоните отчитат четири от всеки пет продадени устройства през първото тримесечие на 2017 година, а спрямо това таблетите като че ли са пренебрегвани. Данните на AppAnnie показват, че използваме смартфоните си за голямо разнообразие дейности, но употребата на таблети като че ли си остава в сферата на забавлението. Според поручванията на Ericsson, видео клиповете реализират 42% от трафика на данни за мобилни устройства, в сравнение с 58% при таблетите и обратното – социалните медии отчитат по-висок трафик при смартфоните, отколкото при по-големите устройства.

08-Ericsson-Mobile-Traffic-Q3-2017-796x608

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *