Повечето съвременни технологии за самоуправляащите се автомобили са базирани на камери, радари и лидари. Тези сензорни устройства се използват от автомобила в качеството на очи, създавайки картина на това, което може да вижда и водачът.
От Мичиганския университет обаче предлагат нов начин да се направят автономните автомобили по-безопасни. Изследователите вече правя изпитания на технологията V2V (vehicle to vehicle communication), благодарение на която прототипи на безпилотни автомобили обменят помежду си такива данни, като местоположение, скорост и посока на движението.
Като се използват мрежи с малък радиус на действие (DSRC), технологията V2V позволява да се изпращат до 10 съобщения в секунда. Благодарение на обмяната на информацията, самоуправляащите се автомобили могат да “виждат” по-далеч от това, което е пред тях, например червен светофар зад завоя или автоматично да спрат ако предният автомобил включи задните стопове.
При тестовете на своите автомобили учените използват и нова система за допълнена реалност. Те са създали виртуални транспортни средства, снабдени с технология, която позволява асоцииране с физическите прототипи на автономните автомобили. Това позволява да се тестват скъпоструващи сценарии на развитие на пътната ситуация или прекалено опасни за реални изпитания.