Серията продукти Apple iPad оказва силно влияние на продажбите на таблетни компютри от известните производители на IT пазара. Не по-малък натиск изпитват последните и от страна на безименни китайски компании, които създават продукти от нисък клас и притежават значителни преимущества като цена.
Средната цена на 7 инчов „noname” таблет, работещ под управлението на мобилната операционна система Android 2.x, е спаднала до $75 в навечерието на коледните празници в САЩ и Европа.
Заради конкуренцията от страна на iPad 2, от пазара постепенно изчезват таблетите от среден клас, създавани от известните производители, които започват да позиционират своите продукти в най-високия и най-ниския ценови сегмент на пазара. Сред предложенията на най-голямата американска верига магазини Wal-Mart за зимните празници, се предлагат 23 таблета на известни световни производители и 14 устройства от безименни компании, което е 60% от общия им брой.
Натискът на пазара на таблетите от нисък клас от страна на китайски компании се усилва и се очаква, че известните марки все по-трудно ще се конкурират с тях. По тази причина, много от именитите вендори възлагат надежди на операционната система Microsoft Windows 8, която може би ще размести силите на таблетния пазар.