Освен високата цена и неособено впечатляващия пробег на електромобилите, потенциалните потребители се притесняват и от ограничения ресурс на батериите. Но управляващият директор на подразделението за акумулатори на BMW уверява, че електрическите и хибридните модели от тази марка са разчетени за поне 15 години използване, което е повече от достатъчно за обикновените потребители.
В интервю за CarAdvice Андреас Райт заяви, че купувачите на електрическите BMW могат да разчитат, че даже след 15 години акумулаторната батерия на електромобила ще запази не по-малко от 70% от своя капацитет. И макар, че след 15 години капацитетът, мощността и ефективността на батериите ще намалеят, те ще продължат да работят. Притежателите на тези електромобили ще могат да ги използват за по-къси разстояния или да заменят батериите с нови, а старите да използват в домашните системи за съхранение на енергия.
“Това не са просто маркетингови приказки. Нашите батерии се развиха по такъв начин, че те могат без проблеми да се използват през целия жизнен цикъл на електромобила. И ние можем да докажем това с данни, получени от реалната експлоатация на нашите електрически модели”, – отбелязва Райт.
По този начин, даже неподходящата за използване в електромобила батерия ще донесе полза на потребителя в неговия дом, като се зарежда през нощта по евтината тарифа и отдава енергията си в часовете на пиково натоварване. А когато тя остарее дотолкова, че даже и за това не може да се използва, батерията ще се рециклира, като се използват повторно нейните литий, никел, мед и другите компоненти.
Ще отбележим, че в зависимост от натоварването, след две години активно използване батерията на Nissan Leaf може да покаже 70-80% от първоначалния си капацитет. Съответно изминаваните километри с едно зареждане ще са по-малко.