Новото звено представлява технологична компания в компанията. То се фокусира върху създаването на дигитални продукти и персонални решения за клиентите на банката.
На 28-ми април в модерно обновено пространство на бул. „Ал. Стамболийски“ 73, Банка ДСК откри своята Дигитална фабрика. Новото звено представлява технологична компания в компанията, която ще фокусира своята дейност в създаването на дигитални продукти и персонални решения за клиентите на най-голямата банка в страната.
Събитието бе открито от главния изпълнителен директор на Банка ДСК г-н Тамаш Хак-Ковач и г-н Петко Рангелов, ръководител на направление „Дигитализация и технологии“. Двамата споделиха повече за дигиталното развитие на банката и финансовия сектор, начина на работа и процесите в Дигиталната фабрика, както и какво ново изживяване ще получат клиентите, ползвайки продуктите и услугите на Банка ДСК.
„В края на миналата година прочетох статия във „Файненшъл Таймс“ с ръководителя на голяма финтех компания. На въпроса дали се притеснява от традиционните банки, той отговаря: „Не, защото те са просто банкери и не могат да създават добри продукти“. Смятам, че в момента се състезаваме кой ще бъде по-бърз – банките в това да се научат да създават добри продукти или финтех компаниите, в това да бъдат банкери.“ – сподели г-н Хак-Ковач. Според него банкерите са доста добри в това, което правят, докато финтех компаниите все още изпитват затруднения да бъдат банкери. „Дигиталната фабрика е първата стъпка в научаването как да се разработват добри продукти.“ – каза още той.
„Дигиталната фабрика е мястото, в което ще създаваме продукти и нови клиентски изживявания. Тук ще разработват продукти не само колеги от банката, идващи от различни звена, а и наши партньори, дори и самите клиенти. С тази фабрика искаме изцяло да променим начина, по който създаваме продукти, за да можем след време да станем толкова добри, колкото финтех компаниите“. – каза Петко Рангелов. Той допълни, че чрез Дигиталната фабрика целта е да се създаде нова култура и нов начин за развитие на служителите. „Много нови технологии вече са навлезли в банкирането. Ние искаме всички хора, които се интересуват от технологии, да виждат Банка ДСК като място, където могат да се развиват и да учат нови неща, както във всяка друга модерна технологична компания“ – допълни още г-н Рангелов.
Гостите на събитието, сред които журналисти и инфлуенсъри от технологичната и бизнес сфери, както и стратегически партньори на Банка ДСК, имаха възможност да се запознаят и по-подробно с някои вече съществуващи продукти на Дигиталната фабрика. Сред тях е възможността за кандидатстване за потребителски кредит с индивидуални условия изцяло онлайн. Процесът може да бъде завършен за по-малко от 5 мин. без необходимост от посещение на банков офис.
Друго иновативно решение е онлайн форма за заявка на виртуален ПОС. Чрез виртуалния ПОС се осъществяват онлайн плащания 24/7 в електронен магазин. Банка ДСК дава възможност на търговците да кандидатстват и получат предварително одобрение, дори и да не са клиенти на банката. Чрез интеграция с публични регистри попълването на формата отнема 2 минути.
Освен съществуващите продукти, бяха представени и два нови, изцяло дигитални процеса, които съвсем скоро ще бъдат представени на клиентите.
Първият е онбординг за бизнес клиенти – изцяло онлайн процес за регистрация на бизнес клиенти, без аналог на пазара, който спестява време. Предимствата са, че не са необходими посещение в банков офис и документи на хартия, а подписването става чрез един електронен подпис за цялата документация. Експертите на банката очакват целият процес да отнема не повече от 20 минути.
Втората иновация е BizCredit – онлайн приложение за бизнес кредит овърдрафт. С тази услуга бизнес клиентите на банката могат да получат финансиране в няколко лесни стъпки, отново изцяло онлайн. Предимствата са, че няма такса за разглеждане за искане за кредит, не са необходими допълнителни документи и клиентите могат да извършат процеса от комфорта на собствения си офис.