А1 продължава да бележи ръст във финансовите си показатели и през второто тримесечие на 2019 г., като запазва позитивната тенденция от последните три години. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават със 7,5% до 93,4 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи растат с 4% и достигат 115,4 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 45,1 млн. евро, регистрирайки ръст от 9,3% на годишна база.
Ръстът на приходите от услуги се дължи основно на фиксирания бизнес, който расте с 14,4% до 28,9 млн. евро. Основните причини за това са големият брой ICT проекти за бизнес клиенти, откриването на нов високотехнологичен дейта център на A1 в София и реализираните IoT проекти в български общини и големи компании. А1 продължава да генерира високи приходи и от повишеното качество на телевизионното съдържание и от каналите MAX Sport.
В резултат на тези усилия средният приход от фиксирана линия (ARPL) продължава да бележи ръст на годишна база – с 5,6% до 13,2 евро, а броят на клиентите на фиксирани услуги се увеличава с 2,5% до 1,040,500 евро.
Мобилният бизнес също запазва позитивния тренд с ръст от 4,6% до 64,5 млн. евро благодарение на увеличения брой на бизнес абонатите и повишените усилия за запазване на клиенти на частния сегмент чрез специални пакетни оферти. Стабилните резултати на мобилните услуги в бизнеса и при крайните клиенти резултира в ръст на средния приход от абонат (ARPU) от 8,2% до 5,6 евро.
(в млн. ЕВРО) | Q2 2019 | Q2 2018 | Q2 +/- % |
H1 2019 |
H1 2018 |
H1 +/- % |
Приходи | 115.4 | 111.0 | 4.0% | 226.5 | 218.0 | 3.9% |
Приходи от услуги | 93.4 | 86.9 | 7.5% | 182.9 | 170.9 | 7.0% |
Приходи от мобилни услуги | 64.5 | 61.6 | 4.6% | 126.3 | 121.2 | 4.2% |
Приходи от фиксирани услуги | 28.9 | 25.3 | 14.4% | 56.6 | 49.7 | 13.9% |
Приходи от оборудване | 20.7 | 21.5 | -4% | 40.7 | 42.9 | -5.3% |
Други приходи | 1.3 | 2.5 | -49.0% | 2.9 | 4.1 | -28.5% |
Печалба (EBITDA) | 45.1 | 41.2 | 9.3% | 87.9 | 77.6 | 13.3% |
Среден приход от абонат (ARPU) | 5.6 | 5.2 | 8.2% | 5.5 | 5.1 | 7.6% |
Среден приход от фиксирана линия (ARPL) | 13.2 | 12.5 | 5.3% | 13.0 | 12.3 | 5.9% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) | 3,836.8 | 3,973.5 | -3.4% | 3,836.8 | 3,973.5 | -3.4% |
Клиенти на фиксирани услуги (в хиляди) | 1,040.5 | 1,014.7 | 2.5% | 1,040.5 | 1,014.7 | 2.5% |
Първо полугодие на 2019-а
През първата половина на 2019 г. приходите от услуги нарастват със 7% до 182,9 млн. евро благодарение на ръста на фиксираните услуги и на мобилните услуги. Добрите резултати, които фиксираните услуги отчитат от началото на годината, са в резултат от персонализираните корпоративни решения и допълнителното ексклузивно спортно съдържание, което А1 предлага. За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция при средния приход от абонат.
Разходите на компанията през първото полугодие на 2019 г. намаляват вследствие на намалените разходи за оборудване, устройства и реклама, които успяват да компенсират повишените инвестиции в персонал и телевизионно съдържание. Вследствие на тези фактори А1 отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13.3% до 87,9 млн. евро за първите шест месеца на годината.