Компанията бе отличена с четири награди в потребителския конкурс „Любимите марки“
Една година след ребрандинга на Мтел в А1, компанията отново беше избрана за любима марка на българите по отношение на „Телекомуникации и интернет“. Стратегията на А1 да излезе извън рамките на традиционните телекомуникационни услуги и да се превърне в двигател на дигитализацията бе отличена с първо място в категорията „Иновативни марки“. А1 спечели още две награди в ежегодния потребителски конкурс – първо място в категория „Бранд мениджър на годината“ и второ в „Любим работодател“.
А1 се нареди на първо място в категория „Телекомуникации и интернет“, след като събра над 4 800 гласа (33% от гласовете) и затвърди позицията си на най-предпочитан бранд сред телеком клиентите в страната. Класацията за любимите марки на българите се проведе за 11-а поредна година, а това издание регистрира над 40 000 потребители, които подкрепиха предпочитаните от тях марки. Номинациите и гласуването в нея са основани единствено на техните предпочитания и не включват специални пазарни критерии и жури. По този начин „Любимите марки” представя не експертното, а потребителското мнение за марките, а критерият, по който се излъчват победителите в отделните категории, е броят на подадените гласове.
„Челните позиции в категориите за телекомуникации и иновации са признание за усилията на целия ни екип по ребрандирането и цялостното позициониране на А1 като компания, чийто фокус е изграждането на нов подход както като пазарна политика, така и по отношение на обслужването на клиенти, включващ предлагането на иновативни услуги и продукти и стартирането на нови проекти в сферата на корпоративната социална отговорност. Радваме се, че усилията ни биват оценени именно от потребителите, които са най-важни за нас“, сподели Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникация“, А1 България.
В дебютната категория „Бранд мениджър на годината“ с призовата позиция бе отличена Петя Стоянова, директор „Маркетинг комуникации” в А1 България, която коментира отличието: „За мен тази награда е най-ценна, защото е награда от сърцето и ума на потребителите. Когато работихме по създаването на марката А1, ние вложихме много труд, професионализъм, постоянство, но също така сърце и любов, за да достигнем до сърцата на нашите потребители. А точно това прави един бранд и една компания наистина успешни“.
Водещата позиция на А1 не само в сферата на технологиите, но и като компания със силно изразена корпоративна идентичност, бе потвърдена с второто място в категория „Любим работодател“. Наградата получи Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси” в А1 България, която сподели: „Това признание е не по-малко ценно от останалите, защото нашите служители са тези, които осъществиха ребрандирането на компанията и именно техните усилия ни направиха любима марка на българските потребители“.
Мащабната кампания по ребрандирането имаше за цел да информира всички в страната за навлизането на новия бранд, като същевременно ангажира своите служители в процеса. По време на кампанията се реализираха редица комуникационни дейности, сред които: организиране на първата 5G демонстрация в България; организиране на специално събитие в партньорство с Община Монтана, на което се показаха предимствата на концепцията „Умен град“ с помощта на NarrowBand IoT технологията; събития за медии и служители, свързани с ребрандирането, представянето на музикалната платформа А1 Xplore Music, въвеждането на платежни услуги – А1 Кредитна карта и A1 Wallet, лансирането на собствената марка смартфони А1 Smart N9 и редица други дейности за външните публики и служителите на компанията.