А1 България продължава своето развитие и регистрира ръст на всички основни бизнес показатели през първото тримесечие на 2022 г.

  • Оперативната печалба (EBITDA) нараства с 6,7% до 59,3 млн. евро
  • Приходите от услуги достигат обща стойност от 114,9 млн. евро, като приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,7%, а тези от фиксирани с 14,1%

 

А1 България започва силно финансовата година и продължава тенденцията на ръст през първото тримесечие, което се дължи на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на бизнес ICT решенията. През първото тримесечие на 2022 г., спрямо същия период на миналата година, общите приходи на компанията са се увеличили с 3,7% до 137 млн. евро, а приходите от услуги с 8,5% до 114,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 59,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 6,7%.

Фиксираните услуги продължават да растат през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 14,1% до 40,1 млн. евро. Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абоната, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 3,5%, като най-голямо е увеличението при интерактивната телевизия с 4,8%, а при широколентовия интернет е 3,9%.

Другият основен фактор за силните резултати в този сегмент е развитието на бизнес ICT услугите на компанията. През първото тримесечие на годината А1 България беше отличена от Dell Technologies като Platinum Solution Provider партньор, което потвърждава експертизата на екипа и качеството на услугите, които А1 предлага на своите клиенти. Телекомът беше сертифициран и като Customer Experience Specialization партньор на Cisco, което е задължително условие за всички златни партньори на Cisco, какъвто е А1 за региона на Югоизточна Европа.

През първото тримесечие на 2022 г. А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която вече покрива над 85 града и курорта и предлага гигабитови скорости на сваляне на информация. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на годината, като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited. В същото време се наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна. Тези фактори спомагат за увеличаването на приходите от мобилни услуги с 5,7% до 74,8 млн. евро през първите три месеца от годината.

(в млн. ЕВРО) Q1 2022 Q1 2021 Q1 +/- %
Приходи 137 132,2 3,7%
Приходи от услуги 114,9 105,9 8,5%
Приходи от мобилни услуги 74,8 70,7 5,7%
Приходи от фиксирани услуги 40,1 35,1 14,1%
Приходи от оборудване 20,8 25,1 -16,9%
Други приходи 1,3 1,2 5,5%
Печалба (EBITDA) 59,3 55,6 6,7%
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) 3,728,4 3,732.3 -0,1%
Брой на фиксирани услуги (в хиляди) 1,127.9 1,089.4 3,5%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *