- Оперативната печалба (EBITDA) нараства с 6,7% до 59,3 млн. евро
- Приходите от услуги достигат обща стойност от 114,9 млн. евро, като приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,7%, а тези от фиксирани с 14,1%
А1 България започва силно финансовата година и продължава тенденцията на ръст през първото тримесечие, което се дължи на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на бизнес ICT решенията. През първото тримесечие на 2022 г., спрямо същия период на миналата година, общите приходи на компанията са се увеличили с 3,7% до 137 млн. евро, а приходите от услуги с 8,5% до 114,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 59,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 6,7%.
Фиксираните услуги продължават да растат през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 14,1% до 40,1 млн. евро. Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абоната, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 3,5%, като най-голямо е увеличението при интерактивната телевизия с 4,8%, а при широколентовия интернет е 3,9%.
Другият основен фактор за силните резултати в този сегмент е развитието на бизнес ICT услугите на компанията. През първото тримесечие на годината А1 България беше отличена от Dell Technologies като Platinum Solution Provider партньор, което потвърждава експертизата на екипа и качеството на услугите, които А1 предлага на своите клиенти. Телекомът беше сертифициран и като Customer Experience Specialization партньор на Cisco, което е задължително условие за всички златни партньори на Cisco, какъвто е А1 за региона на Югоизточна Европа.
През първото тримесечие на 2022 г. А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която вече покрива над 85 града и курорта и предлага гигабитови скорости на сваляне на информация. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на годината, като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited. В същото време се наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна. Тези фактори спомагат за увеличаването на приходите от мобилни услуги с 5,7% до 74,8 млн. евро през първите три месеца от годината.
(в млн. ЕВРО) | Q1 2022 | Q1 2021 | Q1 +/- % |
Приходи | 137 | 132,2 | 3,7% |
Приходи от услуги | 114,9 | 105,9 | 8,5% |
Приходи от мобилни услуги | 74,8 | 70,7 | 5,7% |
Приходи от фиксирани услуги | 40,1 | 35,1 | 14,1% |
Приходи от оборудване | 20,8 | 25,1 | -16,9% |
Други приходи | 1,3 | 1,2 | 5,5% |
Печалба (EBITDA) | 59,3 | 55,6 | 6,7% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) | 3,728,4 | 3,732.3 | -0,1% |
Брой на фиксирани услуги (в хиляди) | 1,127.9 | 1,089.4 | 3,5% |