Когато става дума за споделяне на фалшиви новини във Facebook по време на изборите за президент на САЩ през 2016 г., никоя възрастова група не е била толкова активна, колкото тази на и над 65-годишните, сочи ново проучване, цитирано от The New York Times.
Проучването, публикувано тази седмица от Science Advances, определя колко агресивни са били възрастните хора в разпространяването на дезинформация, а разкритията предполагат, че споделянето на подобни истории е било сравнително рядко.
Американският потребител на Facebook на възраст на и над 65 години е публикувал средно седем пъти повече публикации от уебсайтове за фалшиви новини, отколкото хората на и под 29-годишна възраст, сочи проучването. Като това важи независимо от идеологията, политическите пристрастия, образователното ниво. Заключението е, че по-възрастните потребители просто споделят повече дезинформация.
Но преди да обвините възрастните американци за изкривяване на политическия дискурс, обърнете внимание на основната констатация на проучването: споделянето на статии от такива проблемни източници не е било чак толкова често.
“Изглежда това е направено от сравнително малък брой хора и като цяло това е било нещо рядко“, коментира Андрю Гес, професор по политика и връзки с обществеността в Princeton University, който е водещ на изследването.
Разкритията съвпадат с предишните проучвания на професора, в които той и други експерти са открили, че фалшивите новини са имали по-ограничено влияние в САЩ, отколкото някои хора вярват.
В проучването от тази седмица професор Гес и двама негови колеги от New York University – Джонатан Нейглър и Джошуа Тъкър, са установили, че само 8,5% от проучените потребители на Facebook са споделили поне един линк към фалшива новина.