post

Sheldon Mey

… с помощта на Google, разбира се

 

Какво би накарало един потребител да следи какво се публикува за него в Интернет ежедневно? Може би малко доза нарцисизъм, може би малко параноя. А може би просто е въпрос на стратегия и добра практика.

Никой автор на уникално съдържание не би искал труда му да се ползва анонимно в мрежата. Никой потребител не би искал да стане жертва на социален спуфинг, кражба на самоличността или кибер тормоз. И определено никой не би искал репутацията му да бъде накърнявана публично без негово знание или без начин да я защити.

Следенето на собствената онлайн популярност вече става много по-лесно с новата услуга на Google – Me on the Web. Подобно на останалите потребителски инструменти и тя може да се управлява от общия Dashboard, а функцията и подозрително наподобява друг инструмент на компанията – Alerts, който праща мейл ъпдейти за избрано събитие или дума, индексирани от неуморните ботове на Google.

Me on the Web предоставя статистика за това, колко често и къде се споменава потребителското име, мейл адреса или някаква друга ключова дума. Освен това услугата включва и информация за източника, в случай че потребителят пожелае да се свърже с него. Ако е необходимо да се премахне вече индексирана инормация, може да се използва инструментариума на Webmaster tools (включва опции за изтриване и на кеширани версии на проблемната страница).

Премахването на резултата при търсене, обаче не означава автоматично премахване на съдържанието изобщо – ако администраторът на проблемния сайт откаже да го направи опциите не са много. В случай на изтекла конфиденциална информация (номера на социални осигуровки, кредитни карти, снимка на собствен подпис и др.) подаване на сигнал към Google би свършил работа. В останалите случаи (негативно ревю, лоша оценка или коментар, подвеждаща информация и др.) най-добрия начин за справяне с положението е неприятните отзиви да се контрират със собствено съдръжание – индексацията на Google е релевантна. Това означава, че по-достоверните източници и по-информативното съдържание излизат по-напред в резултатите (респективно, останалите изпадат надолу).

Явно от компанията са решили да се заемат по-сериозно с контрола над собствената информация онлайн. И на фона на все по-лесното идентифициране в мрежата (само си спомнете за куриозните издънки с автоматичното тагване на снимки във Facebook) може би ще се окажат прави.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *