АББ и Microsoft представиха съвместната си платформа за зареждане на EV по време на eCarTec, най-голямото търговско изложение в света за електрическа и хибридна мобилност, провеждащо се от 20 до 22 октомври в Мюнхен, Германия.
Комбинирането на водещите зарядни станции за EV на АББ с базираните на облак услуги Azure на Майкрософт ще осигурят стабилност, глобална мащабируемост и високотехнологични управленски функции за клиентите на АББ. Сътрудничеството ще се възползва и от машинното обучение и прогностично-аналитичните възможности, за да стимулира бъдещи иновации.
“Експлоатационните качества и стабилността на платформата са критичноважни диференциатори за успешната работа на една съвременна, зависима от данни зарядна станция за EV. Чрез партнирането си с Майкрософт, АББ ще има възможността да предложи най-добра в класата си експлоатация, както и иновативни високотехнологични услуги – това, което наричаме Интернет на нещата, услугите и хората,” сподели Пекка Титинен, президент на дивизия „Автоматизация и дискретни процеси” на АББ. “Това партньорство ни дава решенията, мащабируемостта и глобалната гъвкавост да обезпечим разрастващото се търсене на зарядна инфраструктура за EV в най-големите автомобилни пазари в света, което е ключов фокус на нашата стратегия за растеж „Следващо ниво.”
Много автомобилни марки инвестират в динамичния пазар на „изцяло електрически” превозни средства, като следващата година се очакват да бъдат пуснати нови модели. Според доклад на „Hybrid Cars”, общият брой на електрическите превозни средства, продадени в цял свят, е надминал 1 милион, като повече от половината от тях са закупени през последните 14 месеца.
Бързото увеличаване на електрическите превозни средства в цял свят върви ръка за ръка със зряла зареждаща и енергетична инфраструктура. В момента съществуват само 106 000 публично достъпни зарядни станции за EV в световен мащаб, а според Navigant Research, световните приходи от услуги по зареждане на електрически превозни средства се очакват да нараснат от 152.6 млн. щатски долара през 2015 г. до 2.9 млрд. щатски долара до 2023 г.
“Днес живеем в свят, където мобилните и облачните технологии са на първо място, и това е по-видимо от всякога в световния пазар на електрически превозни средства,” заяви Пеги Джонсън, изпълнителен вицепрезидент по бизнес развитие в „Майкрософт”. “Нашето партньорство с АББ е в съответствие с една от амбициите на компанията ни за изграждане на интелигентна облачна платформа, и ние очакваме с нетърпение нашите технологии и услуги да станат диференциатор за продуктовите решения на АББ.”
Под новото сътрудничество всички зарядни на АББ ще бъдат свързани към Azure облака на Майкрософт и заобиколени от добавящи стойност услуги, позволяващи на оператори, производители и партньори да се възползват от платформа от световна класа.