Шестима българи са сред най-влиятелните онлайн лидери в Централна и Източна Европа

Българите са най-влиятелни в интернет на ЦИЕ, следвани от Румъния, Сърбия, Турция, Молдова, Гърция и Македония. Сред първите 15 най-влиятелни лидери в ЦИЕ има 6 българи, 2 участници от Турция, 2 от Румъния, 2 от Гърция, 1 от Македония и 1 Молдова и 1 от Македония.

Ален Попович е най-влиятелният интернет лидер в България. Той спечели любопитния интернет експеримент за влияние в мрежата Webit Most Influential People Online в конкуренция между 1735 участници от 22 страни. Попович събра 4959 точки в експеримента.

След него се нареди Радослав Безпризвани – изненадата на проекта с 2463 точки, а Радослав Неделчев остана трети с 2243 точки.

Четвърти и пети са съответно Огнян Младенов (един от най-известните интернет професионалисти в България) и Десислава Бошнакова (PR специалист, доцент в Нов Български университет).

Най-влиятелните участници от всяка от държавите ще получат почетната титла Webit Консул за период от 1 година.

От старта на проекта, Председателят на борда на е-Академия и почетен Webit посланик – Пламен Русев, водеше с над 9000 точки класацията за най-влиятелни хора онлайн за Централна и Източна Европа. 19 дни преди края на експеримента, както беше обявил от самото начало в качеството си на член на организатора – Webit Ambassadors Honorary Board, той се оттегли.

Webit Most Influential People Online е международен онлайн експеримент. Той беше иницииран от организатора на най-голямото събитие за дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа Webit – e-Academy, и от борда на почетните посланици на Webit Ambassadors Honorary Board.

Инициативата се реализира с подкрепата на лидерите в рекламния, интернет и маркетинг бизнес в света – IAB Europe, European Association of Communication Agencies, MMA Global и World Federation of Advertisers.

Целта на експеримента беше да намери най-влиятелните онлайн лидери от Централна и Източна Европа. Идеята на проекта е влиянието на човек в мрежата да бъде измерено не с формален брой приятели, последователи или фенове в интернет, а с активирането и мотивирането им към конкретно действие.

„Webit Most Influential People Online даде цялостен представителен поглед върху онлайн лидерството в региона и потвърди, че влиянието е много повече от един клик. Да влияеш, означава да накараш хората да действат след твоята покана – да въздействаш онлайн на поведението на тези, които те следват”, каза Пламен Русев, председател на организационния комитет на webit и председател на борда на е-Academy.

Като индикатор за реалното им влияние се измерват броя на уникалните посещения на последователи към съдържанието на сайта http://influence.webitexpo.com, както и по броя на хората, към които участниците са отправили покана да се регистрират за Webit 2010.

Под внимание се взимат още нивата на влияние до пета степен – напр. лидерът мотивира своите последователи да се регистрират, а те от своя страна активират други хора да направят това. Всеки клик е равен на една точка, а всяка потвърдена и платена регистрация за форума Wеbit 2010 носи 10 точки.

Почетните посланици в Webit Ambassadors Honorary Board са президентите на най-големите европейски индустриални асоциации – Ален Йоро – почетен посланик и председател на борда, президент на IAB Europe; Доминик Лайл – почетен посланик и член на борда, генерален директор на Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA); Пол Бърни – почетен посланик и член на борда, управляващ директор на Mobile Marketing Association, Европа; Пламен Русев – почетен посланик и член на борда, председател на борда на е-Академия.

В България посланиците на Webit са Николай Неделчев, Изпълнителен директор на Публисис МАРК груп и Ненад Лозович, управляващ собственик на New Moment New Ideas Company.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *