post

Три дни преди старта на Digital4StaraZagora разговаряме с Христо Колев, регионален мениджър в tbi bank, който ще бъде част от лекторите на конференцията. В рамките на дискусионен панел той ще разкрие кои методи за разплащане ще бъдат от съществено значение за онлайн търговците през 2024 година. Ако искате да научите повече по темата заповядайте на събитието Digital4StaraZаgora, което ще се проведе на 10 и 11 ноември в Културен център, Стара Загора.

Здравейте, г-н Колев! Вие ще бъдете участник в конференцията Digital4Starzagora. Защо избрахте да участвате точно в този формат?

Здравейте, има няколко причини, поради които с удоволствие приех да се включа в дискусионен панел в рамките на Digital4StaraZagora. На първо място, във форума ще участват много интересни лектори и професионалисти от различни сфери и за мен ще бъде чест да бъда на една сцена с тях, а и да почерпя от техния опит и знания. Също така, напоследък забелязвам, че регионалните събития предизвикват много голям интерес, в някои случай по-сериозен дори от форумите в столицата. Като регионален мениджър ще се радвам да се запозная с нови партньори, с които да поставим началото на успешни бизнес отношения. Сигурен съм, че ще срещна познати лица и партньори и вярвам, че събитието ще бъде полезно и като среда за обмяна на нови идеи за още по-добри резултати в бъдеще.

Кои според Вас са ключовите методи при разплащанията през настоящата 2023 г. и какви тенденции да очакваме през 2024 г.?

Платежните методи са неизменна част от бързото развитите на технологиите през последните години, в това число и настоящата. В бъдеще е много вероятно за базисни операции като разплащанията изцяло да отговаря изкуствен интелект. Това обаче е все още далеч във времето. На този етап наблюдавам предлагането на различни платежни методи и гейтуейти през плащания с криптовалути до такива, в които разплащанията стават директно чрез платежен линк. Това със сигурност е една от бъдещите тенденции. Българинът обаче все още е настроен сравнително консервативно – забелязваме, че при повечето ни партньори все още опциите за клиентите са плащания с наложен платеж или на изплащане. Едва при половината има добавени плащания във виртуален пос и банков превод.

Как смятате, стана ли българският потребител доверчив към картовите разплащания или все още предпочита наложения платеж?

Много ми се иска да кажа, че наложеният платеж изобщо е отпаднал от списъка с водещите платежни методи, но това за съжаление все още не е така. Напротив, този платежен метод продължава да бъде най-предпочитаният от клиентите, но не и от търговците, за щастие. Нашите партньори споделят, че плащанията с карта зачестяват, което за тях от една страна е добра новина, защото по този начин се намалява възможността стоката да не бъде потърсена, но, от друга, отново им генерира разходи. Платежният метод, който бележи ръстове всяка година и който може да бъда използван за маркетингов инструмент за увеличаване на продажбите е методът „купи сега – плати по-късно“, който у нас е по-познат като „стоков кредит“. В Западна Европа, Америка и Австралия този начин за плащане е хит през последните години, особено при закупуване на стоки от така наречената „фешън“ индустрия. Това всъщност е най-голямото предизвикатество, което предстои пред нашия пазар – да убедим търговците на по-скъпи дрехи и аксесоари, че тези артикули могат да се продават на вноски. Опитът ни показва, че нашите партньори търговци, които предлагат подобни стоки с опция за закупуване на изплащане, увеличават оборота си.

Правилен ли е подходът на голяма част от стартиращите търговци, които се фокусират предимно върху рекламата, вместо да обърнат внимание на видовете разплащания, които предлагат?

Всички дигитални маркетингови специалисти могат да потвърдят, че онлайн рекламата е нeотменна част за всеки бизнес – електронен или физически. Независимо колко развит и голям е бизнеса ви, ако ви няма в интернет пространството, най-вероятно няма да достигнете максималния си капацитет и потенциал. Това важи и за стартиращите бизнеси. Много харесвам един анекдот, в който стартирането на онлайн магазин се сравнява в отварянето на магазин в пустинята. Никой няма да стигне до вас, ако не се рекламирате правилно.

Това важи с пълна сила и за платежните методи – нашите партньори са наясно, че за тях е ключово да рекламират платежния метод, особенно когато става въпрос за покупка на вноски. Моят съвет към всеки бизнес е да включи платежните методи, с изключение на наложения платеж, в комуникацията на офертите си. Добре е тази информация да бъде предоставена на клиентите още при първата им среща с офертата ви. По този начин можете да привлечете хора, които без подобна опция не биха могли да си позволят покупката. Това е и моментът, в който вие може да предоставите допълнителна стока или услуга към първоначалното предложение. Съгласете се с мен, че няма смисъл да оставяте платежните методи за чекаута, където клиентът вече е взел решение как ще заплати покупката си. Но затова ще поговорим повече по време на дискусионния панел в рамките на Digital4StaraZagora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *