post

“Вътрешният човек”, който през последните дни изнасяше информация от кухнята на най-голямата социална мрежа в света, разкри своята самоличност. Това е 37-годишната Франсис Хауген, бивш продуктов мениджър към екипа по борба с дезинформацията на Facebook.

В интервю за предаването “60 минути” по CBS тя посочва, че компанията на Марк Зукербърк е избрала печалбата пред сигурността. По думите ѝ, в социалната мрежа са осъзнали, че ако алгоритъмът, който се използва за оформяне на началната страница на всеки потребител, се промени така, че платформата да стане по-безопасна за хората, те ще започнат да прекарват по-малко време в нея, ще кликат върху по-малко реклами и съответно компанията ще печели по-малко пари. Затова и въпросната промяна не е била направена.

Коренът на проблема, който тя посочва, се крие във факта, че алгоритъмът на Facebook е настроен така, че да показва на потребителите си съдържание, което е вероятно да ги подразни, защото по този начин се генерира най-много ангажираност. А именно ангажираността на потребителите с платформата е това, което продава реклами.

Хауген каза, че вярва, че основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг “никога не е имал за цел да създаде платформа за омразата, но е позволил да се направят определени избори въпреки страничните ефекти от тях, водещи до разпространяване на съдържание с омраза в него”.

Същевременно тя разкри, че Facebook идентифицира само малка част от омразата и дезинформацията в платформата. Вътрешен доклад показва, че се откриват едва между 3% и 5% от съдържанието с език на омразата, въпреки че компанията се рекламира като един от примерите за правилно модериране.

Най-обезпокоителното е обаче, че според документите, които Франсис Хауген изпраща към Wall Street Journal, Instagram засилва сред младежите мислите за самоубийство, хранителните разстройства, както и депресията като цяло.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *