- Общите приходи се увеличават с 14,1% и достигат 165,3 млн. евро, а приходите от услуги с 12% до 127,6 млн. евро
- EBITDA нараства с 19,4% и достига 67,9 млн. евро за тримесечието
А1 България обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на годината, като те показват устойчив ръст по всички основни бизнес показатели и стабилно увеличение на приходите както във фиксирания, така и в мобилния сегмент.
Общите приходи на компанията се увеличават с 14,1% до 165,3 млн. евро спрямо същия период на 2021 година. 5,3 млн. евро от увеличението се дължат на придобиването на СТЕМО – един от най-големите български системни интегратори. Приходите от услуги нарастват с 12% до 127,6 млн. евро. Оперативните разходи също нарастват най-вече поради почти двойно по-високите разходи за електроенергия, разходи за лицензи, съдържание и придобиването на СТЕМО.
Като резултат от ръста на приходите от услуги и доброто управление на разходите, печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) се увеличава с 11 млн. евро или с 19,4% до общо 67,9 млн. евро, като СТЕМО допринася с 0,4 млн. евро.
Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на ICT бизнес услугите на А1. Дигиталните бизнес решения отчитат силни резултати, постигнати основно благодарение на услугите за киберсигурност и системна интеграция, IoT и IT решения.
Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие с увеличение от 18,1% до 44,8 млн. евро, най-вече поради търсенето на фиксиран интернет с по-високи скорости и увеличение на клиентска база. Общият брой клиенти на фиксирани услуги нараства с 5,1% до 1,158.9 хил., а най-голямо е увеличението при клиентите на ТВ услуги – 7,6%.
През третото тримесечие А1 България отново има стабилно представяне в мобилния сегмент благодарение на инвестициите в разширяване на покритието на 5G ULTRA мрежата на телекома, която вече обхваща почти всички населени места с над 3 000 човека население и предлага гигабитови скорости на потребителите. Търсенето на плановете с включени безкрайни минути и мегабайти Unlimited и домашният интернет през мобилна мрежа Net Box са основните фактори за увеличението на приходите от 8,9% до 82,8 млн. евро.
Приходите от устройства също се увеличават – с 14,4%, като достигат 33,9 млн. евро.
(в млн. ЕВРО) | Q3 2022 | Q3 2021 | Q3 +/- % | 1-9 мес. 2022 | 1-9 мес. 2021 | 1-9 мес. +/- % |
Приходи | 165.3 | 144.9 | 14.1% | 453.6 | 422.1 | 7.5% |
Приходи от услуги | 127.6 | 113.9 | 12.0% | 364.0 | 327.8 | 11.0% |
Приходи от мобилни услуги | 82.8 | 76.0 | 8.9% | 236.9 | 218.7 | 8.4% |
Приходи от фиксирани услуги | 44.8 | 37.9 | 18.1% | 127.0 | 109.1 | 16.4% |
Приходи от оборудване | 33.9 | 29.6 | 14.4% | 81.1 | 90.8 | -10.7% |
Други приходи | 3.8 | 1.3 | > 100% | 8.6 | 3.6 | > 100% |
Печалба (EBITDA) | 67.9 | 56.9 | 19.4% | 190.5 | 167.9 | 13.5% |
Резултати за първите девет месеца на 2022 г.
- През първите девет месеца на 2022 г. общите приходи нарастват със 7,5% до 453,6 млн. евро спрямо същия период на 2021 г. Приходите от услуги се увеличават с 11% до 364 млн. евро, като това се дължи както на ръста на фиксираните (16,4%), така и на мобилните услуги (8,4%).
- А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) от 13,5% до 190,5 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.