Свързаността и глобализацията се отразиха безспорно на правенето на бизнес и като цяло на пазара не само у нас, но и по света. Да, той стана по-сложен и по-предизвикателен, доведе до по-голяма конкуренция, но и отвори нови възможности. Но това не означава непременно риск за оцеляването на местния бизнес, а предизвикателство, което той трябва да има предвид и с което трябва да се справи. Това предизвикателство отчасти е свързано с необходимостта от създаване на по-голяма лоялност на потребителите към продукти и услуги, по-голяма гъвкавост и насоченост на продукта към нуждите на потребителя и по-голяма ангажираност за социалното въздействие на компанията. Но наред с всичко, този глобален сценарий представлява някои възможности за компаниите да излязат и да действат на новите пазари. А как това ще се случи и от какво зависи това действие, е въпрос главно на качеството на предлаганите от тях собствени продукти и услуги. Така е и с една по-специфична индустрия, каквато е производството на машини за хранително-вкусовата промишленост.
Качество, специфика и характеристики на хранително-вкусовата индустрия
Когато става въпрос за качество това е категория, която описва характеристиките на даден проект. Макар и да не е общоприето, най-широко разпространено е определението за качество като „пригодност за потребителска употреба“. Това определение е изчерпателно, защото включва два аспекта: характеристики, които водят до удовлетвореност от продукта. Всъщност основният компонент се състои от качествените характеристики на продукта, които отговарят на нуждите на потребителите и по този начин осигуряват удовлетворение за тях. Тези нужди са свързани не само с характеристиките на продукта, а и с неговата достъпност на пазара – със съвместима цена и в подходяща опаковка.
За да бъдат постигнати определени цели, се изисква ефективно управление на качеството още от момента на производство. Това предполага непрекъснати подобрения на всяко оперативно ниво и във всяка функционална област на организацията. Управлението на качеството съчетава ангажираност, дисциплина и усилия от всички, участващи в производствения процес и основните техники на управление и администрация, с цел непрекъснато подобряване на всички процеси.
Горното се отнася обаче за случите, в които има определен продукт, насочен към крайния потребител. Но как стои въпросът, когато става дума за производство на машините, които реално дават този краен продукт?
Поддръжка на машини за ХВП
Когато се отнася за качеството на производство на машини за ХВП наличието на план за поддръжка на оборудването е жизненоважна част от един протокол за осигуряване на качеството.
Недобре работещи или лошо поддържани машини са една от най-големите причини за дефекти в крайния продукт. Най-малкото, защото части от оборудването могат да се счупят и да влязат в хранителни продукти по време на преработката. Ето защо рутинната или превантивна поддръжка, както и периодични проверки са от съществено значение за минимизиране на риска от този проблем с безопасността.
Надежден производител на машини за ХВП
Надежден производител на машини за ХВП е българската фирма Унитех Ко ЕООД, която предлага безплатна техническа поддръжка 24/7, 365 дни в годината. Екипът ѝ притежава дългогодишен опит и експертиза в областта, както и най-нов софтуер за компютърна диагностика и разработена система за отстраняване на повреди и неизправности.
В допълнение към проверката на продуктите и поддръжката на оборудването, хигиената е от решаващо значение за процеса на контрол на качеството. Така че, като част от един протокол за осигуряване на качеството, от съществено значение е да се прецени дали една производствена линия е проектирана санитарно. Машините за преработка на храни, проектирани с оглед на хигиената, са по-лесни за почистване, по-трайни и по-малко вероятно да съдържат замърсители.
Когато една компания избира ново оборудване, хигиенният дизайн трябва да бъде един от решаващите фактори в процеса на вземане на решения. Например оборудването, което е лесно да се разглоби, ще бъде много по-лесно за санитарните екипи да проверяват и почистват правилно и това също ще ви помогне да спазите вашите протоколи за осигуряване на качеството.
А в момента, когато работните места трябва да се адаптират към новите правила на Covid-защита, никога не е имало по-критичен момент за налагане на правилата за миене и дезинфекция.