post

Процъфтяващият бизнес на Facebook е доминиран от дигитални реклами, но компанията има и хардуерни амбиции извън VR. По време на последното обсъждане на печалбите, главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че следващият продукт на Facebook ще бъдат дългоочакваните умни очила Ray-Ban.

“Очилата имат своя емблематичен форм-фактор и ви позволяват да правите доста кокетни неща”, твърди съоснователят на Facebook. “Затова съм развълнуван да ги предложа на хората и да продължа да напредвам по пътя към очила с разширена реалност в бъдеще”.

Слънчевите очила на Facebook са обект на слухове от 2019 година. Тогава източници обявиха пред CNBC, че компанията работи със собственика на Ray-Ban Luxottica върху AR очила с кодово име Орион. Те се смятат за пълноценен заместник на телефона, като можете да приемате обаждания, да виждате информация и дори да излъчвате предавания на живо. Всичко това неизбежно доведе до сравнения с Google Glass, другата колаборация на Luxottica.

Миналата година Уго Бара, тогава вицепрезидент на VR във Facebook Reality Labs, потвърди, че очилата ще дебютират през 2021 година, но оттгова не се чуваше нищо за тях. За Facebook очилата са ключа към бъдещето й. Наред с виртуалната реалност, разширената реалност е нерезделна част от изграждането на “мегавселената”, посочва Зукърбърг. В бъдеще Facebook ще се превърне в споделена, удобна за живеене платформа, която ви позволява да “телепортирате” между различни социални изживявания, използвайки VR и AR.

Слънчевите очила не са единственото устройство, върху което Facebook работи. Множество доклади сочат, че компанията разработва интелигентен часовник с вградена клетъчна връзка и отделящ се дисплей. Първоначално се смяташе, че часовникът ще дебйтира пръв, но явно Зукърбърг има други планове.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *