Една от най-големите банки в Европа обяви създаването на първата „молекулярна“ банка – buddybank – чиито услуги ще бъдат предлагани бързо и достъпно само и единствено през смартфони.
Името на новата стартъп компания изразява и мисията й: един „buddy” (близък приятел), който винаги е готов да помогне или да даде добър съвет. Buddybank ще предлага само три, но най-нужните в ежедневието традиционни финансови продукта – разплащателни сметки, кредитни/дебитни карти и индивидуални заеми. Както в най-добрите хотели човек може да ползва услугите на консиерж – по 24 часа, седем дни в седмицата, така и консиерж от buddybank ще бъде непрекъснато достъпен чрез уебчат или телефон, за да помогне дори с ежедневни задачи като резервация в ресторанти, поръчка на такси или планиране на пътуване.
Чрез своята иновативна технология buddybank ще разпознава клиентите си за секунди без досадно кликане по бутони или отговаряне на многобройни въпроси. Отварянето на buddybank сметка ще става за няколко минути, с което се открива достъп до бързо получаване на заем, възможност за следване на дейността на известни финансисти и техните сделки и инвестиционни решения, или фокус към изпълнение на лични финансови цели.
Като първата услуга само и единствено за смартфони, buddybank е уникална за пазара и много лесна за използване.
Ако един клиент например планира да тича на маратона в Ню Йорк, той или тя могат да се концентрират върху физическата си подготовка и да оставят buddybank да се погрижи за ежемесечното спестяване на малка сума от заплатата с цел събиране на нужните средства. Buddybank може дори да планира самото пътуване.
В партньорство с други стартъп компании и заедно с водещи иноватори, клиентите ще имат достъп до пълна гама от финансови и други услуги, свързани с начина им на живот. Стандартите за сигурност на buddybank са на най-високо ниво.
„Buddybank e крайъгълен камък от стратегията на УниКредит за дигитализация и иновации“, коментира Анджело Д‘Алесандро, създател и директор на buddybank. „Започваме работа в Италия с централа в Милано, но благодарение на молекулярната структура на банката, която я прави лесно приспособима за различни пазари, засега разглеждаме и възможностите за откриване на офиси в САЩ, Европа и Африка“, допълни той.
На този етап България не е в първите планове за откриване на buddybank, но при идентифициране на потребност от услугата, платформата лесно може да бъде адаптирана и приложена у нас.
Офисът на buddybank е в една от най-емблематичните сгради на Милано – небостъргача UniCredit Tower. Без изненада, залата на buddy прилича много повече на офис на стартъп компания от Силициевата долина, отколкото на който и да е банков офис по света.
Buddybank ще започне да работи с клиенти след около 10 месеца, официално от 1 януари 2017 г. Стартъп компанията е изцяло собственост на UniCredit. В момента тече период на получаване на регулаторните одобрения. Инвестицията в buddybank е от 50 млн. евро. Стартъп банката цели да достигне 1 милион клиенти в Италия за пет години и да излезе на печалба през третата година при 300 000 клиенти.
Инвестициите в дигитализация и иновации в полза за клиентите са стратегически фокус на УниКредит. Над 1.2 млрд. евро ще бъдат вложени от групата в тази сфера с цел улесняване на услугите и подобряване на тяхната достъпност и ползваемост. Наскоро УниКредит обяви, че ще инвестира около 200 млн. евро във финансови стартъпи по целия свят в партньорство с Anthemis Group, силна международна инвестиционна и консултантска компания, която е фокусирана върху иновациите във финансовата индустрия. Тези стратегически инвестиции ще превърнат финансовите технологични компании (fintech) във възможност групата да подобри предложенията си към клиентите и да осъществи плановете за дигитална еволюция.