Възможността да бъдеш постоянно свързан с интернет прави потребителите все по-зависими от облачните услуги за ежедневните нужди, установи проучването на Ericsson ConsumerLab. И докато смартфон революцията сложи начало на тази тенденция, то приложенията и тяхната употреба я продължават. Приложенията всъщност оформят начина, по който хората използват свързаните си устройства.
Поведението, свързано с приложенията също създава един нов набор от очаквания по отношение на свързаните устройства. Устройствата трябва да са свързани, за да са полезни.
Например, 54% от потребителите на американския пазар, които ползват преносими устройства с вградена памет, желаят да ги синхронизират с файлове от домашния си компютър, независимо от това къде се намират в момента.
49% от притежателите на фотоапарати искат да имат директен достъп до онлайн памет за съхранение на снимките си.
Михаел Бьорн, Ръководител проучване в Ericsson ConsumerLab, коментира: „Нашето проучване показва, че хората подхождат емоционално към приложенията. Потребителите се обвързват с определен тип приложения, които им позволяват да контролират живота си, като превръщат техните ежедневни задачи в приятно изживяване. Приложенията дори дават на потребителите едно ново усещане за свобода – ако попаднат в непозната ситуация, най-вероятно има приложение, което да им помогне.”
Проучването, проведено в различни части на света, включително САЩ, Европа и Япония, показва, че потребителите все повече ползват интернет през смартфоните си, дори преди още да са станали от леглото.
През 2011 г., 35% от американските потребители на Android и iPhone казват, че ползват такива негласови приложения като Facebook на своите смартфони още със събуждането си.
Лесният достъп до интернет позволява на хората да ползват все по-нарастващия брой облачно базирани услуги за изпълнение на ежедневните си задължения.
Потребителите днес зависят по-малко от употребата на устройства, но все повече от употребата на приложения, които да им помагат не само да се свързват с приятели в социалните мрежи или да четат новини, но и да намерят място за хранене, да организират семейния си график и други ежедневни активности.
Културата за ползване на приложения се превръща в нов начин на живот и вече се разпростира към потребителите на таблети и други подобни устройства.
Изследването на Ericsson ConsumerLab показва също, че тази „култура на приложенията” е леснопреносима между различните мобилни устройства – хората ползват приложения на таблетите си по същия начин, по който го правят и на смартфоните си.
Контекстът и ситуацията, а не устройството, определят начина, по който потребителя използва приложенията.
Проучването на Ericsson ConsumerLab показва една вероятна повратната точка – без значение от устройствата, които ползват, хората осъзнават все повече колко трудно им става да не бъдат свързани с облака.
Резултатите от 18-месечното проучване, проведено от Ericsson ConsumerLab бяха представени на Ericsson Бизнес Информационен форум в Силициевата долина на 11 май.
Пълният доклад е достъпен на адрес http://www.ericsson.com/thecompany/our-insights/consumerlab.
Ericsson ConsumerLab е научна организация, която събира информация чрез глобални проучвания, провеждани на годишна база сред 80000 души от 40 държави – статистически представляващи 1,1 милиарда души.