Продажбите на смартфони са спаднали с 9% през второто тримесечие на годината поради свръхпредлагане и растяща инфлация, обяви Canalys. “Доставките между април и юни паднаха с 9% на годишна база в следствие на по-слабо търсене, след икономическите затруднения и регионална несигурност”, гласи обезпокоителния отчет.
Samsung остава водещ производител и през второто тримесечие, докато Apple си връща второто място от Xiaomi след силните продажби на iPhone 13.
Според анализаторите компаниите са изправени пред слабо търсене, което е довело до преосмисляне на тримесечните им стратегии. Нарастващата инфлация и натрупването на запаси пък е предизвикало преоценка на портфолиото за остатъка от 2022 година.
Сегментът от среден клас се представя по-добре от очакваното, но като цяло е много наситен и сега продажбите са още по-бавни, тъй като потребителите търсят по-евтини устройства.
Спадът в търсенето предизвиква голяма загриженост във веригата за доставки. Натискът върху разходите намалява, но все още има проблеми с логистиката и производството от гледна точка на затегнатите закони за внос и митнически процедури на някои нововъзникващи пазари, които забавят доставкито още повече.
9% спад е повлиян от изключително високото търсене преди година, след трудната 2020 година, когато имаше задържане. От друга страна сега разполагаемият доход на потребителите е насочен към други продукти и стоки, вместо към електрониката.