Приходите на Xiaomi за първото тримесечие на 2025 г. достигат 111,3 млрд. юана

Стратегията за премиумизация на всички продуктови категории стимулира стабилния растеж във всички бизнес сегменти

 

Пекин, Хонконг, 27 май 2025 г. – Xiaomi Corporation, компания за потребителска електроника и интелигентно производство, в чиято основа са смартфоните и смарт хардуер, свързани с платформата „Интернет на нещата“, обяви неодитираните си консолидирани резултати за трите месеца, приключващи на 31 март 2025 г. („Резултати за първото тримесечие на 2025 г.“). За второ поредно тримесечие приходите на Xiaomi надхвърлят 100 млрд. юана, а коригираната нетна печалба за първи път надхвърля 10 млрд. юана. Резултатите надминаха пазарните очаквания, като приходите за първото тримесечие достигнаха 111,3 млрд. юана, което представлява 47,4% увеличение на годишна база („ГГ“). Коригираната нетна печалба достигна 10,7 млрд. юана, което е с 64,5% повече на годишна база, което е знак за силен старт на 2025 г.

През тримесечието се наблюдава стабилен растеж във всички бизнес сегменти. Приходите от смартфони нарастват с 8,9 % на годишна база до 50,6 млрд. юана; приходите от IoT и лайфстайл продукти се увеличават с 58,7 % на годишна база до 32,3 млрд. юана, като доставките на перални машини и хладилници достигат рекордни стойности, докато доставките на климатици нарастват с над 65,0 % на годишна база. Приходите от интелигентни електрически превозни средства („ЕПС“), изкуствен интелект и други нови инициативи достигнаха 18,6 млрд. юана, като доставките на превозни средства от серията Xiaomi SU7 възлизат на 75 869 броя.

Стратегията на Xiaomi за премиумизация се наложи във всички категории. Средната продажна цена („ASP“) на смартфоните нарасна до 1211 юана през първото тримесечие на 2025 г., което е рекордно високо ниво. Продажбите на Xiaomi 15 Ultra, пуснат на пазара през февруари, са нараснали с 90% в сравнение с неговия предшественик през същия период.

Смартфоните на Xiaomi си възвръщат първото място в континентален Китай след едно десетилетие, заемайки 18,8% пазарен дял

През първото тримесечие на 2025 г. приходите на Xiaomi от смартфони са се увеличили с 8,9% на годишна база до 50,6 млрд. юана. Глобалните доставки на смартфони достигат 41,8 млн. броя, постигайки ръст на годишна база за седем поредни тримесечия. По данни на Canalys (сега част от Omdia) Xiaomi запазва позицията си в Топ 3 на глобалните доставки на смартфони за деветнадесето поредно тримесечие с пазарен дял от 14,1 % и постига годишен ръст за седем поредни тримесечия в глобалните доставки на смартфони. Забележително е, че пазарният дял на смартфоните на Xiaomi в континентален Китай се е увеличил с 4,7 процентни пункта на годишна база до 18,8%, отбелязвайки пето поредно тримесечие на годишен ръст на пазарния дял и възвръщайки си позицията на номер 1 по доставки след десет години.

Xiaomi продължава да засилва присъствието си в премиум пазарните сегменти. По предоставени от трети страни данни, в континентален Китай продадените смартфони на Xiaomi на цена от 3000 юана и повече представляват 25,0% от общия брой смартфони на компанията в континентален Китай, което е увеличение с 3,3 процентни пункта на годишна база. При смартфоните на цена от 4000 юана и повече, продадените смартфони на Xiaomi имат пазарен дял от 9,6%, което е с 2,9 процентни пункта повече от предходната година.

 Приходите и брутният марж на IoT достигат рекордни стойности; бизнесът с големи смарт домакински уреди удвоява ръста си

Сегментът на Групата за продукти за интернет на нещата и лайфстайл поддържа бърз темп на растеж, като през първото тримесечие на 2025 г. приходите му нарастват с 58,7% на годишна база до 32,3 млрд. юана. Брутният марж се подобрява с 5,4 процентни пункта на годишна база до 25,2%, поставяйки нови рекорди както за приходите, така и за брутния марж. Въпреки традиционния извънсезонен период за продажбите на домакински уреди, големите смарт домакински уреди на Xiaomi отбелязват експлозивен растеж. Доставките на климатици надхвърлят 1,1 млн. броя, което е ръст от над 65,0% на годишна база; доставките на хладилници надвишават 880 000 броя, което бележи ръст от над 65,0% на годишна база; а доставките на перални машини скачат с над 100% на годишна база до 740 000 устройства. Както доставките на хладилници, така и на перални машини достигат рекордни стойности. През тази година ще започне работа фабриката на Xiaomi за смарт домакински уреди.

Бизнесът с таблети на Xiaomi също поддържа силен растеж. По данни на Canalys през първото тримесечие на 2025 г. световните доставки на таблети са нараснали с 56,1% на годишна база, като за първи път Xiaomi е достигнала до топ 3 в световен мащаб и е запазила позицията си на номер 3 в континентален Китай. Доставките на смарт гривни на Xiaomi се класираха на първо място в световен мащаб и на второ място в континентален Китай, а доставките на TWS слушалки се класираха на второ място в световен мащаб и на първо място в континентален Китай.

Към 31 март 2025 г. броят на свързаните IoT устройства (без смартфони, таблети и лаптопи) в платформата AIoT на Xiaomi нараства до 943,7 милиона, което е с 20,1% повече на годишна база; броят на потребителите с пет или повече устройства, свързани с платформата AIoT на Xiaomi (без смартфони, таблети и лаптопи), достига 19,3 милиона, което е с 26,5% повече на годишна база. През март 2025 г. месечните активни потребители („MAU“) на приложението Mi Home App са се увеличили до 106,4 милиона, което е с 19,5% повече на годишна база. Броят на активните потребители (MAU) на AI Assistant на Xiaomi нараства до 146,7 милиона, което е със 17,5% повече на годишна база.

Брутният марж на интернет услугите се повишава до 76,9% с продължаващото разрастване на потребителската база

Сегментът на интернет услугите на Xiaomi продължава да се развива стабилно, като през първото тримесечие на 2025 г. приходите са се увеличили с 12,8% на годишна база до 9,1 млрд. юана. Брутният марж се e увеличил с 2,7 процентни пункта на годишна база до 76,9%.

Броят на потребителите на интернет услугите на Xiaomi се разраства още повече, като достига рекордно високи стойности в световен мащаб и в континентален Китай. През март 2025 г. броят на потребителите в световен мащаб достига 718,8 милиона, което е с 9,2% увеличение на годишна база, а броят на потребителите в континентален Китай достига 181,1 милиона, което е с 12,9% увеличение на годишна база.

Бизнесът със смарт електромобили на Xiaomi постига стабилен растеж и увеличава производствения си капацитет, за да постигне целта за доставка на 350 000 автомобила за цялата година

Приходите от смарт електромобилите, изкуствения интелект и други нови инициативи на Xiaomi отбелязват стабилен ръст, като през първото тримесечие на 2025 г. общите приходи достигат 18,6 млрд. юана. Доставките на серията Xiaomi SU7 напредват стабилно, като през тримесечието са доставени 75 869 автомобила. Групата ще продължи да увеличава производството и ще се стреми да постигне целта си за доставка на 350 000 автомобила за цялата 2025 г.

Xiaomi продължава да разширява своята мрежа за продажби и услуги. Към 31 март 2025 г. компанията е открила общо 235 центъра за продажба на интелигентни електрически превозни средства в 65 града в континентален Китай.

През изминалата година серията Xiaomi SU7 засили разпознаваемостта на премиум марката Xiaomi. Пуснатият на пазара през февруари Xiaomi SU7 Ultra промени пазара на премиум електромобили, навлизайки в ултрапремиум сегмента с цени, започващи от над 500 000 юана. Предстоящият „високопроизводителен луксозен SUV“ Xiaomi YU7, е на път да разшири още повече присъствието на Xiaomi в сектора на премиум електромобилите. Възможностите за доставка на Xiaomi EV непрекъснато се увеличават, като от дебюта на компанията кумулативните доставки надхвърлят 258 000 автомобила. Месечните доставки надхвърлят 20 000 автомобила в продължение на шест последователни месеца. През април Xiaomi SU7 оглави продажбите на всички модели с цена над 200 000 юана.

Инвестиране на 200 милиарда юана в научноизследователска и развойна дейност през следващите пет години за създаване на технологично предимство в иновациите в областта на чиповете, изкуствения интелект и операционните системи

Xiaomi е твърдо решена да инвестира в основни технологии и да се превърне в глобален лидер в развиващата се сфера на авангардните технологии.  През първото тримесечие на 2025 г. разходите за научноизследователска и развойна дейност достигат 6,7 млрд. юана, което е с 30,1% повече на годишна база. Към 31 март 2025 г. служителите на Xiaomi в областта на научноизследователската и развойната дейност достигат рекордно високо ниво от 21 731 души. Xiaomi също така разширява възможностите си в областта на интелектуалната собственост, получавайки над 43 000 патента в световен мащаб. Групата планира да инвестира 200 млрд. юана в научноизследователска и развойна дейност през следващите пет години, засилвайки ангажимента си към фундаментални иновации в областта на основните технологии.

На 22 май Xiaomi представи своя самостоятелно разработен 3nm SoC Xiaomi XRING O1, който се прилага в смартфони и таблети. Това постижение бележи пълното разгръщане на основополагащите технологии на Xiaomi – „чип, AI и OS“. Чрез стабилното установяване на дългосрочно технологично предимство Xiaomi продължава да задава глобален стандарт за авангардни иновации и водеща технологична екосистема.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *