post

Разбрахме че екип от специалисти, работили в някои от най-големите интернет доставчици в страната през последните 20 години обединяват усилия, за да създадат нова и независима компания предлагаща ясни и точни условия, качествен интернет и всичко това „без хитрини”. Зад проектът стои Димитър Ганчев от TiVi.bg, който наскоро написа в своя фейсбук следното: „Стартирахме създаването на нов/стар Интернет доставчик в София (засега).

Първо да кажа какво му е старото. Това са хората. Но не заради възрастта им, а защото сме се събрали екип от хора, които в последните 20 години си вадим хляба с това и знаем как се прави.

Всичко друго, обаче, е ново.

Преди години излезнахме от бизнеса с доставка на Интернет, защото смятахме, че времето на малките фирми е изтекло и че бъдещето е в консолидацията. Смятахме, че големите фирми ще могат да предлагат по-добри услуги от малките и че няма да можем да ги конкурираме. Оказа се, че това не е съвсем вярно. Не е и много грешно, но не е и съвсем вярно. Има причини да смятаме така, но те са търговска тайна Затова решихме да изградим нова мрежа по начина, по който смятаме, че трябва да се изграждат бъдещите мрежи за домашен Интернет и телевизия, или по-точно – бъдещите мрежи за цифрови услуги (знае ли човек какво ще му предложат технологиите след време – защо да се ограничаваме само до Интернет и ТВ?). По-горе споменах, че знаем как се правят мрежи, но което е по-важно – знаем и как НЕ трябва да се правят, а в България няма мрежа, която да отговаря на този критерий

Биснесмоделът ще е много прост, без малки букви, без условия, и без хитрини в стил “цената е ОТ … а скоростта ДО …). Услугата е само една и цената е само една – 25 лв all inclusive – 100 мегабита Интернет и пълен пакет ТВ програми.

Мисията ни е да се движим по горната граница на технологиите и да покажем, че когато това се прави умно, цената може да е близка до долната граница и съответно услугата да е достъпна за всички, а не само за high-end потребителите. Разбира се, винаги на пазара ще има и по-ниски цени, но когато си избираме кола не си купуваме най-евтиния таралясник от “Горубляне”, нали? Е, когато бях студент направих точно това, но сега вече не.

Разказах ви доста неща и може би ви загубих малко от времето, за да можете да си представите в какъв контекст ще бъде въпроса, който искам да ви задам. А той е, че новото начинание си търси ново търговско име.

Ние имаме известен сантимент към предишните ни подобни проекти и по инерция идеите ни се въртят около тях. Но на мен ми се иска да няма препратка към нещата, които досега сме правили, тъй-като “това не е онова”. Затова ще сме много благодарни (ще намерим и как), ако ни помогнете с вашите идеи за име на новия стар доставчик на цифрови услуги за дома и офиса.

Нямаме никакви предварителни очаквания. Предложенията ви могат да бъдат всякакви – смешни, сериозни, глупави, претенциозни, разбираеми или непреводими, провокативни или консервативни, технологични или пък не. Единственото ми предварително условие, или по-точно мнение е, че е тъпо да си кръстиш агенцията за недвижими имоти “Агенция за недвижими имоти”. На пръв поглед изглежда хитро, но в действителност е като в онзи скеч: “Hu” is the new leader of China. Т.е. ако няма някаква конкретна хитра причина, не е нужно в името да има “интернет”, “телевизия”, “нет” и т.н.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *