Една от компаниите с най-силни и стабилни позиции на пазара, както на смартфони, така и на обикновени телефони продължава да губи лидерството си в различни класации и определено затвърдява мнението, че е в небивала криза.
След като Nokia дълги години държеше челните места по продажби и доставки на всевъзможни класове устройства кризата в компанията започва да дава отражение преди няколко години, когато финландската компания започна да губи позициите си.
Един от последните бастиони на компанията – финландския пазар, където тя продължаваше да държи първото място по продажби след първото тримесечие на тази година, вече е загубен и компанията е поставена на второ място.
IDC обобщиха, че компанията е изпреварена от Samsung, който вече разполага с 36% от продадените устройства за първото тримесечие, на второ място се нарежда Nokia, а на трето Apple със 17%.
„Падането на финландския пазар” е знаково за компанията, тъй като населението в скандинавската държава е традиционно консервативно и по-скоро патриотично настроено. Факт е обаче, че глобалната тенденция привържениците на новите модели на Samsung да са повече е засегнал вече и най-сигурния за Nokia пазар.