Новата функция на Facebook ще може да се използва само с Android

Големите технологични гиганти и медии трябва да постигнат съгласие, за да предоставят истинска свбода на словото. Facebook полага огромни усилия, за да покаже добрата страна на големите медии, а самият Марк Зукърбърг иска да се убеди, че те са толкова успешни, че могат да продават абонаменти за своите публикации.

Новият инструмент за абонамент за мобилни телефони на компанията ще се появи през следващите няколко седмици. Той позволява на различни издатели, като Washington Post или Hearst, да задават два различни вида за своите статии. Единият е „metered”, който вече се използва за много публикации и след като прочете определен брой такива, потребителят бива пренасочван за абонамент, а другият е „freemium”, където издателите могат да задават защити за отделни материали. И в двата случая крайната цел е абонамент, а Facebook твърди, че няма да иска част от генерираните приходи и няма да събира потребителски данни от трансакциите.

Всичко звучи добре, но има един проблем – Apple няма да участва в сделката. Всичко се свежда до пари, а гигантът от Купертино иска наистина лъвски пай и в резултат на това, услугата ще е налична само за потребителите на Android.

Apple иска значителна част от таксите за абонамент, генерирани от новата услуга и според собствените й правила това ще бъдат 30% от покупките в приложението за iOS. Facebook обаче твърди, че това всъщност не е вътрешна покупка, тъй като се извършва на сайта на издателя, на което гигантът отговаря, че след като сделката започне в рамките на приложението, има право на своя процент. Правилото е в сила, за да не позволи на една компания да съветва потребителите да напускат приложенията за iOS и да ги привлича към своя сайт, избягвайки именно 30% такса на Apple. Google заяви, че не иска никакви приходи от медийните абонаменти и затова потребителите на Android ще се радват на новата услуга.

Това не е първият път, когато Apple се спречква с издателите по отношение на правилата си за абонамент и техните спорове датират още от 2011 година, когато всички искаха да продават абонаменти за iPad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *