Днес във всеки магазин за битова техника можете да срещнете така наречените смарт телевизори. „Умните“ телевизори се отличават от обикновените примерно както смарфоните от простите телефони – те имат достъп до Интернет и позволяват да им се инсталират приложения. Ако съдим по шумотевицата около смарт телевизорите, производителите възлагат големи надежди на тези устройства и тяхната функционалност. Само че дали те ще бъдат оправдани?
Както съобщава изданието Tech News Daily, съгласно изследване, проведено от анализаторската компания NPD In-Stat, повече от половината „умни“ телевизори даже не са включени към Интернет. Според компанията North America TV Research, интерфейсите на тези телевизори са много объркани. Използването на мобилно устройство е много по-просто, отколкото лутането в менюто на телевизионния екран. В резултат, за да напишат например съобщение в Twitter по време на рекламна пауза, мнозина потребители се протягат не са дистанционното, а за смартфона или таблета.
Даже в Samsung – компанията, която най-активно популяризира „умната“ телевизия признават, че качеството на картината в телевизорите както и преди е по-важна от всичко останало (тъй като става дума не за аналогов сигнал, в случая се имат предвид резолюцията и качеството на дисплея).
Значи ли това, че телевизорите нямат нужда от „разум“? Или пък може би никой все още не е успял да направи смарт телевизор, който да е действително удобен за използване?
Тук може да си спомним слуховете, според които Apple разработва телевизор, който може да бъде управляван с глас с помощта на механизма за анализ на речта Siri, използван в смартфона iPhone 4S. Можем да споменем в този дух и Kinect за Xbox 360 от Microsoft, който позволява управление с жестове. А пък ако се обединят двете технологии може да се получи нещо още по-интересно. Така, че поле за изява в областта на смарт телевизорите има, въпросът е кой ще е първият, който ще предложи нещо наистина привлекателно. След това всички останали по традиция ще го последват.