Мащабен проект по внедряването на Microsoft Dynamics CRM бе завършен в ОРАК Инженеринг – разработчик на софтуер в областта на туризма, услугите и производство. Броят потребители, използващи приложението в момента е 50 с тенденция да се увеличава. Проектът по внедряване е вътрешен за фирмата, а за основен партньор и консултант в областта на CRM решенията ОРАК Инженеринг разчита на опита и професионализма на Балкан Сървисис.
Проектът обхваща офисите на клиента в България, САЩ, Турция, Румъния, Македония, Сърбия, Русия и Дубай, включва пълна интеграция с Microsoft Outlook, Microsoft Office Communication Server (MOCS), с бизнес търговските и туристически платформи на фирмата ORAK R5 и ORAK R6.
„През последните години ОРАК Инженеринг е сред малкото български софтуерни компании, които налагат своята марка на международния пазар. Развитието на бизнеса ни в редица държави от региона и стремежът ни да съчетаваме технологичните иновации с изискванията на нашите клиенти определят нуждата от модерна CRM платформа, която да повиши качеството на обслужване на клиентите ни и същевременно да обезпечи международната експанзия на ОРАК Инженеринг. Радваме се, че в лицето на Балкан Сървисис открихме надежден партньор, който напълно отговори на нуждите ни, завършвайки успешно един мащабен и същевременно много иновативен CRM проект. Нашите служители вече използват системата и са изключително доволни от нея“ – заяви Красимир Стоянов, Управител на ОРАК Инженеринг. Този месец фирмата беше отличена за втора поредна година с отличието за “Иновативна компания на година” и лично министър-председателят Бойко Борисов поздрави ОРАК и им връчи наградите.
Проектът в ОРАК Инженеринг е сред малкото толкова мащабни внедрявания на CRM системи в български компании. Системата обхваща цялостното управление на компанията – холдингова структура с централен офис в Пловдив (клонове в още 6 града в България) и офиси в САЩ, Турция, Румъния, Македония, Сърбия, Дубай и Русия. Система поддържа специфичния маркетингов, търговски и сервизен процес на фирмата, както и взаимовръзка между тях. Поддържа се възможността за различни ценови листи по локации и държави, отстъпки и клиенти за всяко едно подразделение. Взети са под внимание всички нива на достъп и специфични възможности за работа в различните клонове на компанията (централният офис може да оперира с данните на останалите клонове, но не и обратното). Компаниите, партньори на ОРАК Инженеринг, имат собствен Account за работа в системата и обработка на данните, което допринася за навременното постъпване на критична за бизнеса и пазарите информация.
Маркетинг, продажби и обслужване на клиенти
Внедреното CRM решение обхваща цялостно процеса по обработка на потенциални клиенти, реализиране на маркетинг кампании, следене на бюджет и успеваемост. Разработена е функционалност по попълване на анкетни карти от сайта на компанията и запис на подадените данни директно в CRM системата за допълнителна обработка. Процесът по същинската продажба започва с генерирането на оферта (срокове, артикули с отстъпки, специфични параметри, статуси на оферта – draft, approved, cancelled, delayed), автоматично генериране на проформи според схемата на плащане, броя вноски и датата на падеж. Информацията на ниво проформа автоматично бива изпратена към счетоводната система на ОРАК Инженеринг, а при настъпване на плащането обратно към CRM системата. Запис на възникнали проблеми, техните решения, календар с посещенията при клиент, планиране на ресурси и попълването на работни карти са малка част от застъпените при внедряването процеси за обслужване на съществуващите клиенти.
Интеграция с Outlook и Microsoft OCS
Интеграцията с решенията за обединени комуникации е една от най-бързо развиващите се тенденции при CRM решенията и екипът на ОРАК Инженеринг вече се възползва напълно от нейните предимства. След внедряването на новата система Microsoft Dynamics CRM и свързването й с Call център решението Microsoft OCS, служителите на компанията се радват на редица нови функции, спестяващи тяхното време и повишаващи ефективността им. При прозвъняване на клиент например системата разпознава автоматично неговия телефонен номер и на монитора на съответния служител автоматично се появява прозорец с информация за обаждащия се, досегашната история на отношенията му с фирмата и кратки записки от предишни разговори с него. Друга полезна възможност са вградените в CRM системата бутони за бързо набиране на клиентите, които позволяват на служителите да инициират телефонно обаждане с едно кликване (click-to-call).
Повече за Балкан Сървисис
Балкан Сървисис ООД предлага консултантски услуги в сферата на приложенията за бизнес управление, с акцент върху ERP (Enterprise Resource Planning), BI (Business Intelligence) и CRM (Customer Relationship Management) сегментите. Ефективните бизнес решения, които внедрява компанията, са насочени към цялостна оптимизация на бизнес процесите. Продуктовото портфолио на компанията включва Atlantis ERP – цялостно решение за планиране и управление на фирмени ресурси, QlikView – Business Intelligence решение за reporting, ad-hoc анализ и Key Performance Indicators (KPIs), Microsoft CRM – цялостно решение за управление връзките с клиенти, IT поддръжка и услуги, Изготвяне и управление на Европейски Проекти и др.
За ОРАК Инженеринг
ОРАК Инженеринг ООД е лидер на пазара за комплексни софтуерни бизнес продукти и решения за търговия, туризъм и производство, носител на златен медал от Пловдивския технически панаир за продукта ORAK R5 през 2004 г., 2007 г и на два златни медала за продукти от иновативната бизнес платформа ORAK R6 през 2009 г. През две последователни години (2009 г. и 2010 г.) фирмата е отличавана за “Иновативно предприятие на годината”, което е прецедент в историята на форума. В България компанията е представена в градовете София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Слънчев бряг и Банско. Извън страната ОРАК Инженеринг има свои представителства в Македония, Сърбия, Румъния, Турция, Украйна, Русия, САЩ и Обединени арабски емирства. През последните 13 години екипите на ОРАК Инженеринг, в страната и чужбина, имат успешно внедрени над 5000 търговски обекти, ресторанти, заведения, хотелски комплекси, СПА центрове, фризьорски салони, управление на собственост, магазини, складове на едро и дребно, разносна търговия, супермаркети, фитнес зали, бензиностанции, обменни бюра, месо и млекопреработващи предприятия, управление на паркинги и др., които осигуриха многофункционална среда за работа и постигнаха висока ефективност и полезност.