Конференцията IBM Connect Sofia 2014 акцентира върху новите технологични решения за съвместна работа

Конференцията, посветена на съвременните „Social Business“ технологични решения, съвместната работа и бъдещето на работната среда – IBM Connect 2014 се проведе на 26 март в София под мотото Energizing Life’s Work.

Събитието се организира за 8-ма поредна година от Ай Би Ес България – IBM Premier бизнес партньор, със съдействието на IBM, като локално продължение на проведената през месец януари във Флорида 21-ва по ред конференция в областта на корпоративните решения за комуникации и съвместна работа Connect 2014.

Основна тема на конференцията беше начинът, по който хората работят, общуват и споделят корпоративните ценности. Социалният бизнес (Social Business) представлява нова организационна система за компаниите, която се базира на съвместната работа и мрежата от взаимоотношения между служители, партньори, клиенти и доставчици. Този нов модел отговаря на промените в обществените взаимоотношения и в тази светлина е по-подходящ за изграждане на по-умна организация.

Гост-лектор на събитието беше икономистът Владимир Каролев. Той направи кратък анализ на различните поколения и обобщи: „Успешните организации утре ще са тези, които използват максимално потенциала на човешкия капитал, тоест, предоставят среда, в която вече възрастните и заемащи мениджърски позиции хора от поколението Х и младите и на средна възраст хора от поколението У, ще бъдат най-продуктивни“.

Горан Ангелов, управител на Aй Би Ес България, отбеляза нарастналата необходимост от фундаментална промяна в начина, по който работим и отношението ни към труда като цяло: „ако изградим среда на работа, в която служителите намират ежедневно смисъл в това, което вършат, ако успеем да ги ангажираме с каузата на организацията и същевременно им помогнем да реализират пълните си способности, то и организацията, и човекът ще постигнат забележителни резултати“.

Луис Кантарино – IBM Smarter Workforce и Kenexa лидер за Централна и Източна Европа, разкри какъв смисъл влага IBM в понятието Smarter Engaged Workforce и защо ангажираността на хората с целите и културата на компанията е фокус на бизнеса днес. „Според проучване на IBM 71% от изпълнителните директори определят хората като първостепенен източник на устойчив икономически растеж”, допълни Луис Кантарино.

Мирослав Долапчиев, ръководител отдел „Решения за съвместна работа” в Ай Би Ес България, представи новостите в IBM Collaboration продуктите. „Цялото портфолио от решения за съвместна работа на IBM вече e напълно интегрирано и за да не бъде интеграцията само на технологично ниво, IBM ги интегрират и на маркетингово ниво, като имената на всички нови версии на IBM Collaboration решенията ще започват с IBM Connections. И така ще имаме, разбира се, IBM Connections – социалната мрежа за бизнеса, IBM Connections Mail – което е новото име на Notes & Domino, както и IBM Connections Chat and Meeting – новото название на Sametime”, обяви Мирослав Долапчиев.

Беше представен и изцяло обновеният потребителски интерфейс на e-mail платформата IBM Mail Next, в която е заложена идеята пощата да се превърне от основен консуматор на времето ни днес в място, което се събира цялата информация за хората, с които общуваме най-често и ни фокусира върху важното за деня. Бета версия на IBM Connections Mail се очаква в края на 2014 г., като първоначално ще бъде достъпна като облачна услуга.

IBM планират да превърнат облака в основен начин за достъп до новите решения. Решенията ще са достъпни първо през облака и на следващ етап – за локална инсталация. Мобилността е на първо място – всичко, което се разработва, се прави първо с мисъл за използване върху мобилните устройства – смартфони, таблети и др.

Очакваната 5.0 версия на IBM Connections ще бъде с вградена поддръжка на български език и ще има възможност да бъде отворена и към външни контрагенти – клиенти и партньори.

Специалисти от Aй Би Ес България демонстрираха интеграцията с мейл и приложението за обединени комуникации IBM Sametime, като и модулите за провеждане на анкети и за събития в актуалната версия на IBM Connections 4.5. Беше представено и приложението за IBM Connections – Kudos Badges, с което се въвежда игрови елемент в социалната мрежа за бизнеса, за емоционално увличане на служителите и да ги окуражи да използват пълния потенциал на социалния софтуер.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *