В последните дни на президентските избори в САЩ и двете страни използват всички възможни средства, за да привлекат нови избиратели. Кампанията на Харис/Уолз избра нестандартен подход, като създаде карта в популярната онлайн мултиплейър игра Fortnite.
Картата, наречена “Freedom Town, USA”, е достъпна с код 7331-5536-6547 и се различава от обичайните Fortnite мачове. Според Forbes, в “Freedom Town” няма оръжия, а играта се фокусира върху състезания с коли и паркур стил. Картата също така включва кампанийни знаци и декорации, свързани с кандидатурата на вицепрезидента Камала Харис и губернатора Тим Уолз.
Видео игрите са станали ключов елемент в кампанията на Харис/Уолз. Кампанията има собствена страница в Twitch, където излъчва игри като World of Warcraft и последното издание на Madden, за да предизвика дискусии с избирателите. Въпреки това, картата във Fortnite не изглежда да привлича голямо внимание, като към момента на публикуване на статията има по-малко от 300 активни играчи.
Политическите реклами и набирането на поддръжници чрез видео игри не са новост за тази кампания. През 2008 г. кандидатът Барак Обама въведе концепцията в политиката, като закупи реклами в 18 игри, включително Need for Speed: Carbon и Madden NFL 13 на Xbox Live и мобилната версия на Tetris, според NPR.
Кампанията на Харис/Уолз се надява, че използването на видео игри ще помогне за привличането на младите избиратели и ще увеличи тяхната ангажираност в изборния процес.