Ericsson ConsumerLab представи резултатите от годишното изследване TV & Video Consumer Trend Report 2011, което показва, че хората прекарват по-малко време в гледане на ефирна телевизия и ползват все повече услугата „при поискване”, предоставяна онлайн.
Над 44% от респондентите отбелязват, че гледат интернет базирана телевизия „при поискване” повече от веднъж седмично, a близо 80% гледат ефирна телевизия повече от веднъж в седмицата.
Проучването е проведено в Австралия, Австрия, Бразилия, Китай, Германия, Холандия, Русия, Испания, Швеция, Тайван, Великобритания, САЩ и Южна Корея.
Общо 22 количествени и 13000 качествени интервюта оформят представителна извадка, касаеща 400 милиона потребители.
Андерс Ерландсон, старши съветник в Ericsson ConsumerLab, коментира: „Гледането на съдържание при поискване става все по-популярно, а ефирното излъчване остава най-разпространения и традиционен начин за гледане на телевизия. Хората обаче искат да ползват и двете възможности. Гледането на телевизия и видео съдържание не е пострадало от развитието на интернет, така както това се случи с печатните издания. Просто гледаме телевизия по множество различни начини.”
Изследването също така показва, че социалните медии са повлияли на начина, по който гледаме телевизия.
Повече от 40% от респондентите отбелязват, че влизат в социалните мрежи през различни устройства като смартфони и таблети, докато гледат телевизия.
„Нашите задълбочени интервюта – особено онези проведени в САЩ – показват как социалните мрежи влияят на телевизията. При повечето семейства гледането на телевизия става паралелно с ползването на Twitter, Facebook, писане на съобщения, телефонни разговори и дискусии във форуми във връзка със съдържанието, което гледат. Такъв е именно случаят на риалити шоу програмите и спортните предавания. Допълнителната комуникация добавя ново измерение в телевизионното изживяване. Потребителите намират дразнещи шоу програми за по-смешни, ако има с кого да коментират в социалните медии „ужасните” певци, „грозните” дрехи или пък да споделят, когато любимият им отбор отбележи гол,” допълва Ерландсон.
Доброто качество остава основен фактор, определящ предпочитанията на потребителите спрямо телевизията. Този фактор се явява по-важен дори от възможността за 3D TV и достъп до приложения.
Изследването също показва колко часа на седмица хората прекарват в гледане на телевизия и какъв процент от това време се отделя на съдържание „при поискване”.
Жителите на Германия гледат видеосъдържание и телевизия по-малко от 25 часа на седмица, но само 28% от това съдържание е при поискване.
В Испания 44% от общото видео и телевизионно съдържание е при поискване.
Изследването на Ericsson ConsumerLab се фокусира върху това как потребителите се отнасят към телекомите и телевизионните продукти и услуги, помагайки на операторите да разбират по-добре абонатите си и да разработват атрактивни и печеливши стратегии.