Какво прави един дигитален дизайнер?

„Не съди книгата по корицата“ категорично не важи в онлайн пространството. Вероятно на всеки от нас се е случвало да затвори даден уебсайт или приложение, защото му се струва „подозрително“. Обяснението зад този феномен се крие именно в дигиталния дизайн. Всъщност 75% от хората базират доверието си в дадена компания на това как изглежда нейния уебсайт, по данни на Станфордския университет.

Зад визуалните елементи онлайн, които играят толкова важна роля за нашето възприятие, стоят дигиталните дизайнери. Днес, заедно със SoftUni – най-голямата образователна организация, предоставяща качествено, достъпно и практическо образование в сферите на дизайна, маркетинга, програмирането и QA, ще разгледаме какво е да си дигитален дизайнер. Още по-отблизо с тази вълнуваща роля може да се запознаете в цялостната програма по дизайн, криейтив и визуализация на SoftUni Creative, която стартира с безплатен въвеждащ курс!

Сега нека видим в какво се изразява професията:

Избор между графичен или UI/UX дизайн

Графичният дизайн е изкуството да се създава визуално съдържание с цел да се предават послания. Работата на графичния дизайнер може да включва графики в социалните мрежи, лога и материали за брандиране, както и печатни материали като брошури и плакати. Дизайнерът взема решения относно типографията, цветовите схеми, избора на изображения и оформлението, за да предаде ефективно гласа и идеите на марката.

Но освен красив и ефективен, един дизайн трябва да бъде и функционален. Според Statista 6 от 10 купувачи казват, че функционалността на сайта има значение за тях, когато пазаруват онлайн

Тук идва и ролята на UI/UX дизайнерите. UI (потребителски интерфейс) и UX (потребителско изживяване) са тясно свързани, но различни области. Потребителският интерфейс се фокусира върху външния вид и оформлението на приложението, като гарантира, че всеки визуален елемент е съгласуван и съответства на бранда. UX, от друга страна, се отнася до цялостното усещане за преживяване, като гарантира, че потребителят може лесно и интуитивно да навигира и да взаимодейства с приложението. Това е смесица от психология, дизайнерско мислене и проучвания, за да се разберат нуждите и поведението на потребителите.

Което и направление на дигиталния дизайн да изберете, може да бъдете сигурни, че ви очаква креативна и динамична работа.

Източник: Visme

Ключови отговорности на дигиталния дизайнер

От събирането на идеи до реализирането им – дизайнерите създават проекти, избират цветови палитри и завършват дизайна. За целта трябва от една страна да умеят да изготвят добри концепции, а от друга – да разполагат с уменията да ги осъществяват.

Друга отговорност на дигиталния дизайнер е добре да опознае потребителите си. Особено в сферата на UI/UX разбирането на целевата аудитория е от ключово значение. Това може да включва интервюта с потребители, проучвания и тестове за ползваемост.

Дигиталният дизайн не е статичен и често трябва да се адаптира. Съответно дизайнерите трябва да преразглеждат и усъвършенстват работата си въз основа на обратна връзка, нови тенденции или променящи се нужди на клиентите или компаниите, с които работят.

Кои са нужните качества за успех?

Креативност – разбира се, творчеството и въображението са безценни. Способността да създавате иновативни дизайни и да мислите нестандартно ще ви отведат далеч. Но има и други качества, които ще ви помогнат по пътя към успеха в дигиталния дизайн.

Внимание към детайла – неправилно разположен пиксел или леко разминаващ се цвят могат да бъдат от голямо значение, затова прецизността е изключително необходима.

Емпатия – особено за дизайнерите на потребителски интерфейс/UX разбирането и предвиждането на нуждите и чувствата на потребителите е от съществено значение. Вие не проектирате за себе си, а за потребителите.

Технически умения – истината е, че никой проект няма да бъде възможен без техническата компетентност. Независимо дали става дума за Adobe Creative Suite или Sketch и Figma, познаването на дизайн инструментите е от решаващо значение.

Комуникационни умения – дизайнерите често трябва да обосновават пред клиенти своя избор на дизайн или да си сътрудничат с други екипи. Умението да изразявате ясно мислите и идеите си е от ключово значение.

Устойчивост и търпение – Не всеки дизайн ще бъде хит. Възможно е да има корекции, отхвърляне или критики. Умението да приемате положително обратната връзка и търпението да повтаряте са изключително важни качества.

Откъде да започнете?

Независимо дали става дума за графичен дизайн, който разказва историята на марката визуално, или за UI/UX, който оформя пътуването на потребителя в дадено приложение или уебсайт, целта на дигиталния дизайн остава: да свързва, да ангажира и да предоставя стойност.

Със съчетание от креативност, технически умения, съпричастност и непрестанен стремеж към учене и адаптиране, дигиталните дизайнери играят ключова роля в онлайн пространството. Ако отговаряте на тези качества и отговорности, динамичният свят на дигиталния дизайн ви очаква!

Можете да направите първата стъпка с цялостната програма по дизайн, криейтив и визуализация на SoftUni CreativeПрограмата стартира с безплатен курс, който ще ви запознае с основните концепции в дизайна, продължава с Fundamentals модул и завършва с професионална квалификация с избор между двете направления – графичен или UI/UX дизайн. По време на обучението ще се запознаете с основните дизайн инструменти и ще можете да изградите собствено портфолио, с което да стартирате дизайн кариерата си!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *