Жените купуват най-много дрехи онлайн, мъжете – електроника

Жените в ЕС използват интернет по-малко отколкото мъжете (77% от жените на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет поне веднъж седмично през 2016 г. в сравнение с 81% от мъжете на същата възраст), сочи статистика на Евростат.

Делът на жените в ЕС, които четат новини онлайн е по-малък в сравнение с този на мъжете (68% от жените и 72% от мъжете, използвали интернет през последните три месеца през 2016 година). Няма голяма разлика при използването на интернет за телефонни разговори (38% от жените и 40% от мъжете), интернет банкиране (58% от жените и 60% от мъжете) и търсене на работа (22% от жените и 21% от мъжете през 2015 година), пише economy.bg. Еднакъв е делът на жените и мъжете (86%), които използват интернет за изпращане и получаване на електронна поща.

От друга страна, по-голям дял от жените са използвали интернет за участие в социални мрежи (65% от жените и 61% от мъжете).

По-голям дял от жените купуват дрехи онлайн, а от мъжете – електронно оборудване

Мъжете са малко по-активни в онлайн пазаруването от жените (през 2016 г. 65% от жените – потребители на интернет, са пазарували онлайн в сравнение с 67% от мъжете ). Но жените и мъжете купуват различни стоки. Много повече жени отколкото мъже купуват дрехи по интернет (68% от жените в сравнение с 56% от мъжете, пазаруващи онлайн), докато мъжете купуват повече електронно оборудване (31% от мъжете и 17% от жените, пазаруващи онлайн).

По-малка е разликата при закупуването на филми онлайн (20% от жените и 26% от мъжете, пазаруващи по интернет), домакински стоки (съответно 43% и 45%), резервации за пътуване и настаняване (съответно 51% и 52%), докато при онлайн пазаруването на билети за различни събития няма разлика между жените и мъжете – по 38%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *