Доброто обслужване и поддръжката на онлайн магазина са ключови за изграждането на доверие и лоялност

Георги Димитров, част от журито на eCommerce Awards 2024 подчертава, че високото ниво на обслужване и поддръжка на клиенти е ключов фактор за успеха при онлайн магазините: по този начин се изграждат доверие и лоялност сред потребителите.

 

В подготовката за третото издание на конкурса eCommerce Awards 2024 разговаряме с членове от журито, представители на водещи организации и компании в областта на електронната търговия. В рубрика eCommerce на фокус те ще споделят своя опит и съвети, които да помогнат на кандидатстващите.

Георги Димитров има над 10 години опит в проектирането и оптимизирането на уеб-базирани приложения и онлайн магазини. В момента е управляващ партньор в Delta.bg – първият български доставчик на облачни услуги, който интегрира OpenStack в своята инфраструктура. OpenStack е най-разпространеният облачен софтуер с отворен код. Под ръководството на Георги се внедряват инфраструктурни решения от ново поколение в сферата на облачните услуги и менажираните хостинг решения.

Сред интересите му са и новите методи за изследване на бързодействие и оптимизация на популярни платформи и системи за уеб програмиране.

Кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година?

  • Преодоляване на високата конкуренция
  • Проблеми с доставка и спедиция
  • Защита на лични данни и защита срещу кибератаки

Кои са някои от начините, по които тези проблеми могат да бъдат решени?

  • Специализирани, персонализирани продукти и услуги. Изграждане на доверие с клиентите.
  • Партньорства с куриери, фулфилмънт центрове. Оптимизация на разходи по доставка и използване на локални складове.
  • Внедряване на мерки за киберсигурност като SSL сертификати, Multi-factor автентикации, обучения на персонала на тема киберсигурност, мониторинг и постоянни одити за сигурността. Използване на услуги с включена DDoS защита на различни нива.”

Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?

  • Точните продукти:Продуктите трябва да бъдат добре представени и описани, а персонализацията също може да подобри пазаруването.
  • Високо ниво на обслужване:Доброто обслужване на клиенти и поддръжката са ключови за изграждането на доверие и лоялност.
  • Потребителско изживяване:UX дизайнът и разпознаваемият дизайн на уебсайта са от съществено значение.”

Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?  

  • Click & Collect: Тази опция предлага удобство на клиентите и може да стимулира продажбите в магазина.
  • Лесни плащания на вноски: По този начин скъпите продукти стават  по-достъпни.
  • Пазаруване на живо (Live shopping)

Посочете трите най-важни стъпки според вас за стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?

  • Стойностен продукт или услуга
  • Ефективна маркетингова стратегия
  • Изберете платформа за онлайн магазин, която е лесна за използване и не изисква много усилия и голям технически екип за поддръжка в първите 12-24 месеца.

Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024? (съвети към кандидатстващите)

  • Скорост на зареждане и производителност на сайтовете;
  • Поведение на уеб приложението на мобилни устройства;
  • Степен на използване на добри практики и съвременни технологии;
  • Степен на сигурност на онлайн магазина.

Кандидатстването за третото издание на конкурса eCommerce Academy Awards е отворено до 31 август, а обявяването на победителите ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *