Димитър Миланов, J.Griffin: Неочаквани възможности започват да се откриват, когато се обличаш с вкус и внимание

Димитър Миланов се е занимавал с бранд мениджмънт на бързооборотни стоки в големи международни компании, но от скоро е решил да реализира амбицията си да създаде собствена модна марка за мъжки аксесоари. Пред образователния сайт Uchi.bg младият предприемач сподели защо е важен добрият стил на обличане и какъв е пътя от корпоративния свят до създаването на собствена марка.

Въпрос: Разкажи за себе си и за проекта j-griffin.com.

Отговор: Казвам се Димитър, на 29 г., от София. Завършил съм Международни отношения и Бизнес администрация и от години съм бранд мениджър. Работил съм за някои големи марки като Активиа, Милка, Морени и др. През последните три години бях горд “родител” на една от най-успешните български марки – Savex (тотален пазарен лидер в България и топ играч в над 10 държави от Източна Европа). Сега обаче работя за себе си и стартирам собствена малка марка за мъжки аксесоари на име J.Griffin.

Сайтът j-griffin.com e блог за мъжка мода и стил и изобщо за всичко, което един мъж трябва да знае, за да изглежда и да се чувства страхотно. Той се роди малко случайно, като отдушник на събраното знание през последните 7-8 години. Тъй като исках да изглеждам и да се държа като човека, който се чувствах отвътре, започнах да чета много за мъжки стил, облекло, аксесоари, самочувствие и т.н. Един ден проумях, че на български няма почти никаква информация на тези теми, а българските мъже имаме нужда от повече самочувствие и някой друг моден съвет. Най-логичното беше да започна да споделям наученото и се надявам този блог да спести на много хора времето и усилията, които аз съм вложил, за да го науча. Името на блога съвпадна с това на марката, защото вече бях запазил домейна, но съм сигурен, че е имало защо:)

Въпрос: С какво ще запомниш участието си в 9 Academy?

Отговор: Най-добрият университет, който съм завършил 🙂 Така си представям MBA в чужбина. Дава ти максимум знания за минимум време от хора с реален бизнес опит и те вкарва в уникална среда от млади и амбициозни хора, които имат идеи и желание да променят света около тях, вместо да се оплакват какво не му е наред. Направо променя представите ти за България. Организаторите, лекторите, участниците – всичко беше на топ ниво. Препоръчвам и насън.

Въпрос: Какво те мотивира да започнеш собствен бизнес проект за мъжки аксесоари?

Отговор: Има хора, които цял живот мечтаят за нещо свое и аз съм от тях. Беше един предприемачески сърбеж, който се засилваше с времето. Като гледам наоколо, явно е заразно и това много ме радва. Реших да си взема малко почивка от корпоративния свят в опит да създам собствена марка. За мен мъжките аксесоари са “подправките” на едно мъжко облекло. Те дават завършеност и акцент на стила ти, правят те по-интересен и атрактивен. Няма много марки, които да правят единствено мъжки аксесоари, камо ли в България, затова реших да изпробвам уменията си в тази ниша. Ако J.Griffin направи поне един човек по-стилен, успешен и самоуверен, си е свършила работата. Марката тепърва стартира, но този месец ще се появят първите аксесоари. Засега ще правим кожени гривни и колани, но имаме и много други страхотни идеи.

Въпрос: Защо стилът и начинът на обличане са важни за мъжете и жените?

Отговор: Всички сме чували, че по дрехите посрещат, но сме заети и често правим компромиси с външния си вид. Това са малки детайли, които обаче не остават незабелязани. Добрият стил прави впечатление на най-важните фронтове – в бизнеса и в любовта. Хората са бързи в преценките си за околните, защото се сблъскват с хиляди души на ден и единственото, заради което могат да преценят един непознат по външния му вид. Неочаквани възможности започват да се откриват, когато се обличаш с вкус и внимание. За мен правилото е да се обличаш и държиш като човека, който искаш да бъдеш, дори в момента да не се чувстваш така. Това прави чудеса със самочувствието ти.

Въпрос: Би ли споделил момент от професионалния ти опит, от който си получил самочувствие на предприемач?

Отговор: Най-хубавият момент за един wanna-be предприемач е мигът, в който проумее, че успешните бизнеси около него (дори най-големите) са създадени от нормални хора като него. Тези хора не са по-умни и по-талантливи, просто са смели, упорити и фокусирани. Щом те могат, и ти можеш. Има обаче един тънък момент – не се замисляш, че и ти си способен, преди да видиш от първо лице как други хора успяват. Затова общности като 9Academy са безценни. Изобщо, ако искаш да постигнеш нещо голямо, прекарвай максимум време около хора, които вече го правят. Само така ще осъзнаеш истински, че е възможно.

Въпрос: Какво ще посъветваш младите хора, които искат да стартират свой собствен бизнес?

Отговор: Да намерят нещо, което им носи удоволствие и ги зарежда и да започнат с бебешки стъпки да го реализират ДНЕС. Каквото и да е. Ако имат 10 идеи и хиляди интереси, да хвърлят ези/тура и да започнат от някъде. Бързо ще разберат дали е тяхното нещо и ако не е, могат да преминат към следващото. И по-важното, само така ще разберат дали предприемачеството е за тях. Ако искаш да направиш новият IMDB, препоръчай на трима приятели филм и ги питай дали им е харесал. Baby steps. Хората подценяваме постепенното развитие и безценните уроци, които ни носи. Ако човек се опита да качва стълбата като прескача по три стъпала, лесно ще падне от високо.

Въпросите зададе Мария Иванова

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *