В следващите години ще сме свидетели на силна дигитализация в банковия сектор

В следващите години ще сме свидетели на силна дигитализация в банковия сектор. Клиентите все повече използват онлайн базирани услуги, а новото поколение предпочита комуникацията с банката да става чрез алтернативните канали. Банките в следващите години ще развиват продукти и услуги, които са по-лесни за използване и разбиране за клиентите, включително за бизнеса. Това каза Цветан Петринин, главен изпълнителен директор на TBI Bank по време на конференцията Шумът на парите, организирана от profit.bg.

“Да бъдем до клиента при всички негови потребности – това е успешният модел на поведение на една банка”, обобщи Петринин.

Отдавна мина моментът, когато банките чакаха клиентите да дойдат при тях. Вече банкерите са активната страна, която търси правилните решения за бизнеса. По последни данни земеделският и туристическият бизнес са сред най-активните в търсенето на банково финансиране през 2016 г.

По думите  на Петринин за българите депозитите са най-атрактивният инструмент за спестяване.  Той обясни още, че депозитите спестяват предприемането на излишни рискове и дават дългосрочна сигурност на клиентите.

“Отчитаме двуцифрени ръстове на потребителското кредитиране в сравнение с миналата година, като нашите очакванията са постепенно да продължава тенденцията на увеличаване на средния срок на заемите”, коментира Цветан Петринин.

“Все по-малко лихвите влияят на избора на банка от страна на клиентите, тъй като така или иначе трендът е лихвите да намаляват”, каза още главният изпълнителен директор на TBI Bank. Според анализи на банката хората търсят финансиране за все по-алтернативни покупки като пътувания и разходи за различни медицински процедури.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *