В момента на разгара на извънредната ситуация в страната, все повече свикваме с необичайното ежедневие, делегирали сме права, за да защитим здравето си и и се изолираме.
Но трудностите стават и сито за много бизнеси – да докажат имат ли дългосрочни стратегии и визия, ценят ли служителите си, могат ли да ги управляват успешно във форсмажор. Това се вижда особено отчетливо в някои сфери, като тази на образованието, например. От училище, през университета и всякакви продължаващи обучения.
Един от успешно издържалите „теста“ на успешен модел е Крис Младенов – млад предприемач и иноватор. Създател на първата у нас академия за автомеханици DAS SERVICE ACADEMY и автор на 5 учебника в тази сфера.
Преди кризата, академията тя се позиционира много успешно и е първа по рода си, а сега за съвсем кратки срокове, сменя формата си и преминава изцяло онлайн – стъпка, която е била планирана отдавна. Физическите граници изчезнат, а модулите се разширят с интерактивни възможности.
Добавени са и конкретни нови методи, за по-лесно запомняне и напредване с материала. Един от тях е “приятел за цели” . Принципът, който е приложим и на други места, е двама души, ангажирани с един и същ учебен процес, заедно да следят прогреса си и да се мотивират взаимно.
През академията вече са преминали над 800 сервиза, чиито служители вече са обучени по стандартите на академията на „Фолксваген“, в която Крис Младенов е един от малкото българи, които са имали възможността да присъстват след суров подбор.
Той отчита като голям успех, че вече има случаи на хора, завърнали се от чужбина именно заради неговата академия. Смята, че носи „духа на промяната“, докато пренася безкомпромисното качество на немския модел у нас.
В момента бизнесът със сервизите, подобно на всички останали, се променя – както автомобилите, така и желанията на собствениците. Все по-определящо е търсенето на качество, особено при собствениците на по-скъпите автомобили. Затова и остарелите практики вече не са печелившата формула. Водеща е добавената стойност при услугата, личното отношение и високите ценности на всяка компания.