Всички администрации трябва да имат онлайн комуникация с потребителя

Проверката на качеството на административното обслужване чрез наблюдение по метода на „таен клиент“ става задължително, а всички държавни администрации ще бъдат задължени да провеждат анкетни проучвания и да провеждат перманентни консултации със служителите. Това са част от промени в Наредбата за административното обслужване, предложени от вицепрезидента Томислав Дончев. Вече стартира едномесечен период на обществено обсъждане на промените.

Измененията в Наредбата за административно обслужване ще дадат възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни собствени стандарти – за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, онлайн проверки на статуса на услугата както и възможност за обслужване в извънработно време.

Припомняме, че в края на месец юни Министерският съвет възложи на фирмата “СМТ България” ЕООД да направи проверки по метода „таен клиент“ на 13 администрации в България. Проверката установи нередности при предоставянето на административните услуги в България – а именно дълго чакане на опашки, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи.

Освен че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти откриха, че от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков, представител на фирмата изпълнител на проекта.

“Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при явяването на услуга “Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС” – шест часа. “Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите”, каза Красимир Божанов, директор на дирекция “Модернизация на администрацията” в МС.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *