Европейските компании ще могат да създават собствен продукт „дигитално такси” дори и без да работят в сферата на такси-услугите. Това ще стане възможно благодарение на създадената от български технологичен екип дигитална мрежа „Таксистарс”.
Услугата беше представена на световното изложение за иновации и технологии „Websummit”, което се проведе в Дъблин, Ирландия.
Новата отворена дигитална мрежа „Таксистарс” ще позволява на европейските компании да използват платформата, за да стартират собствен продукт – „дигитално такси”. Българската иновация предизвика интерес сред оператори на големи европейски летища, собственици на хотелски вериги и на хипермаркети от Англия, Полша, Португалия, Франция и Индия.
„Системата е уникална с това, че предлага отворено решение за всички големи компании, които искат да направят собствено дигитално такси. Може да вградим в мрежата дори и компании, които не работят в сектора на такси услугите. На „Websummit” създадохме изключително добри контакти с потенциални инвеститори и партньори и се надяваме в най-скоро време да реализираме този изцяло български продукт в друга европейска държава”, споделиха двамата създатели на Таксистарс, Атанас Шарков и Пламен Желязов.Те допълниха, че услугата им е конкурентна, с което си обясняват засиленият интерес на технологичното изложение.
За потребителите използването на „Таксистарс” ще им позволи да управляват сами поръчката на такси чрез различни инструменти- от наблюдение на маршрута в реално време на екрана на телефона и времето на пристигането на таксито, до заплащане на сметката през телефонната фактура, организирането на годишен бюджет и др.
„Дигитално такси” е нов тип услуга, която се развива в последните две години и дава възможността на компании и потребители самостоятелно да обслужват своите клиенти през собствен канал за такси-поръчки. Статистиката показва, че услугата „дигитално такси” е реализирала половин милиард приходи за две години в глобален мащаб.