- EBITDA нараства с 14,2% до 63,3 млн. евро
- Приходите се увеличават с 4,3% до 151,3 млн. евро
- Приходите от мобилни и фиксирани услуги нарастват с 12,5% до 121,5 млн. евро
Най-големият телеком по приходи в България за 2021 година продължава своето развитие и отчита силно второ тримесечие на 2022 годината. А1 България регистрира ръст на всички основни показатели, като приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 12,5% до 121,5 млн. евро спрямо същия период за 2021 г., а общите приходи растат с 4,3% и достигат 151,3 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 63,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 14,2% на годишна база.
Увеличението на приходите от услуги се дължи на продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и ICT бизнес услугите, където се наблюдава увеличено търсене на IT и IoT услуги и решения за киберсигурност. A1 вече е сред водещите системни интегратори в страната и през месец май обяви придобиването на една от най-големите български ИТ компании – СТЕМО.
През втората четвърт на годината А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която е първата и все още единствената в страната, която разчита изцяло на 5G оборудване и 100 MHz честотна лента, за да предложи истинско 5G преживяване с гигабитови скорости. В 5G ULTRA бяха направени значителни инвестиции в посока увеличаване на покритието, което беше удвоено като брой населени места и 5G мрежата на А1 вече обхваща над 190 града и курорта. Висока оценка за качеството на мрежата дадоха потребителите и независимите експерти, които обявиха 5G ULTRA за „Продукт на годината“ за 2022 г. в своята категория.
Това допринесе за добрите резултати в мобилния сегмент на компанията, където се отчита по-високо търсене на неограничените мобилни планове Unlimited и дигитални услуги. През второто тримесечие на годината А1 направи общуването в роуминг значително по-достъпно, като намали своите тарифи с до 96% за страните от Западните Балкани и Турция и предложи специални условия за Великобритания. Като резултат приходите от мобилни услуги се увеличават с 10,3% през второто тримесечие и достигат 79,3 млн. евро. Броят на клиентите също нараства с 1,4%.
Приходите от фиксирани услуги регистрират ръст от 16,8% и достигат 42,1 млн. Общият брой фиксирани услуги се е увеличил с 4,4%, а най-много растат ТВ услугите с 6,1%. Основните причини за това са налагането на безкабелна интерактивна телевизия Xplore TV, която не се нуждае от монтаж и работи като приложение на смарт телевизорите, ексклузивното спортно съдържание на каналите на MAX Sport и високоскоростният домашен интернет.
(в млн. ЕВРО) | Q2 2022 | Q2 2021 | Q2 +/- % |
Приходи | 151.3 | 145.1 | 4.3% |
Приходи от услуги | 121.5 | 108.0 | 12.5% |
Приходи от мобилни услуги | 79.3 | 71.9 | 10.3% |
Приходи от фиксирани услуги | 42.1 | 36.1 | 16.8% |
Приходи от оборудване | 26.3 | 36.0 | -26.9% |
Други приходи | 3.5 | 1.1 | >100% |
Печалба (EBITDA) | 63.3 | 55.4 | 14.2% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) | 3,788.3 | 3,737.1 | 1.4% |
Брой фиксирани услуги (в хиляди) | 1,147.6 | 1,099.7 | 4.4% |