Алгоритъм може да определи пола на притежателя на смартфона

Специалисти от израелския университет Бен Гурион представиха система, способна да анализира събраните от вградените в смартфона сензори и да определи дали потребителят е мъж или жена. Решението може да бъде вградено във всяко Android приложение и впоследствие да се използва за целенасочена реклама.

От израелския софтуер могат да бъдат заинтересовани компаниите, които имат нужда от популяризиране на стоки с помощта на реклама. Определянето на пола ще направи рекламите по-персонализирани.

Принципът на работа на алгоритъма се заключава в анализа и обработката на данни, получени например, от датчиите за движение. Позиционирането на смартфона в пространството – как потребителят го държи в ръка, как го слага в джоба и ред други нюанси, позволява да се събере необходимата статистика. На базата на тази информация софтуерът определя пола на притежателя на смартфона с точност до 92%.

След като приключи първият етап от тестовете на алгоритъма в реални устройства, учените са стигнали до извода, че съгласно получената статистика, мъжете значително по-често свалят от магазина Google Play приложения с размер до 50 МВ и по-често използват платено съдържание в сравнение с жените. Данните в отчета за половата принадлежност са базирани само на показанията на специализирания софтуер.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *