На своето събитие, посветено на виртуалната реалност, Meta (компанията – майка на Facebook) обяви няколко актуализации на аватарите, които иска да използваме в нейната метавселена, но също и извън нея. Една от новостите е, че най-после аватарите ще имат крака. Или поне във виртуалния смисъл.
Meta вече обяви, че „краката са една от най-търсените функции в нашата пътна карта и това е важен фокус за нас“. Подобрените аватари първоначално ще бъдат налични в Horizon Worlds – метавселената на компанията, преди Meta да ги отвори за други разработчици.
Във връзка с това Meta е създала и т.нар. SDK (Software Development Kit – комплект за разработка на софтуер), чрез който аватарите да могат да се използват в продукти и платформи за виртуална реалност на трети страни, както и други приложения. Подобна интеграция може да е първата стъпка към реална метавселена, включваща повече пазарни играчи.
Новият SDK скоро ще включва поддръжка на Unreal Engine, както и на Unity. Той също така ще позволи това, което Meta нарича „естествени изражения на лицето“ на Meta Quest Pro – VR слушалките от висок клас ще могат да копират вашите действителни изражения на лицето на вашия аватар.
Освен това Meta ще се опита да улесни създаването на аватари. В бъдеще това ще може да се прави чрез заснемане на видео селфи с камерата на телефона. След това ще можем да променим аватара по собствен вкус. Разбира се, ако искаме да имаме аватар, който не прилича на нас, нищо не пречи да го създадем по традиционния начин.