post

Насочената реклама често е невероятно точна, което кара някои хора да вярват, че социалните мрежи и рекламодателите използват микрофоните на телефоните, за да ги следят. Макар, че това е само мит, Spotify изглежда проучва възможностите, предлагани от слушането на абонатите си. Компанията подаде патент, описващ подробно как може да се използват микрофоните за определяне на “емоционалното състояние, пол, възраст, или акцент” на хората.

Всъщност патентът е подаден още през 2018 година и е присъден на Spotify на 12 януари 2021. Според него компанията иска да използва разпознаването на реч, за да направи препоръчителните алгоритми по-добри. Технологията ще анализира речта за емоции, като например щастие, яд, страх или тъга, което ще позволи на платформата да започне да възпроизвежда точно това, което трябва да слушате в този момент. Компанията възнамерява да добави звуци от околната среда, като превозни средства, говор на хора, чуруликане на птици и прочие, позволявайки препоръки, базирани на контекста.

Както всички други и този патент е просто експеримент и идея, така че е напълно възможно Spotify дори да не планира въвеждането на подобна технология в близко бъдеще. Въпреки, че звучи страховито, редовното познаване на речта е естествената следваща стъпка и дори може да направи комуникацията с машини по-лесна и естествена.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *