post

През 2017 г. OLX отбелязва нарастване на всички основни показатели – активни потребители на дневна база, уникални потенциални купувачи и ликвидност на обявите

Водещата онлайн платформа за обяви в България OLX, част от OLX Group, отчита ръст на всички основни показатели през 2017 г. По данни на OLX през изминалата година активните потребители на дневна база са се увеличили със 7%, уникалните потенциални купувачи с 13%, а ликвидността на обявите (обявите, които получават запитване в рамките на седем дни след публикуване) с 27%. Броят на потребителите на мобилното приложение на платформата са нараснали с 25,5% през 2017 г., докато регистрираните нови потребители за същия период са 302 624.

Водещи по търсене за цялата страна са категориите ”автомобили и авточасти“, „електроника“ (в частност мобилни телефони), както и „автоаксесоари и уреди за навигация“. Сред най-популярните сегменти на www.olx.bg попадат и „компютърни части и аксесоари“, „спортни стоки“, „гуми и джанти“. Анализът на OLX сочи, че най-предлаганите стоки са в категориите „мода“, стоки „за бебето и детето“, и „електроника“. При обявите за автомобили и авточасти се наблюдава повишено търсене и предлагане в Перник и София с близо 40% спрямо 2016 г., като масовият потребител търси изгодни сделки за автомобили втора ръка. Тази тенденция е особено засилена и при авточастите. Смартфоните традиционно са най-търсеният и предлаган артикул в категория „електроника“, а най-популярната марка остава iPhone, следвана от Samsung. Данните на OLX за изминалата година отчитат повишено търсене на имоти по Черноморието, като потребителите търсят имоти с цел инвестиция и бизнес. Раздвижването на пазара на труда е довело до публикуването на повече обяви в София-град, но сезонните работни места по Черноморието отново са сред най-публикуваните обяви за работа. В категория „екскурзии и почивки“ се запазва тенденцията от 2016 г. за търсене на къщи за гости като предпочитан тип туризъм.

От компанията отчитат запазване и на тенденцията за ръст на потребителите, които предпочитат да публикуват обяви и да ползват платформата от мобилните си телефони. Публикуваните нови обяви от мобилното приложение и мобилната версия за 2017 г. са 2 388 587, спрямо 1 671 234 нови обяви, публикувани от десктоп, или 43% повече.

 Данните на OLX показват, че средните цени на артикули по категории са както следва: aвтомобили:3500 лв.; aвточасти: 200 лв.; дом и градина: 180 лв.; eлектроника: 220 лв.; за бебето и детето: 63 лв.; машини, инструменти, бизнес оборудване: 950 лв.; мода: 73 лв.; спорт, книги и хоби: 75 лв.

 Общо за 2017 г. OLX отчита 300% ръст на бизнес потребителите си в България. Това показва, че все повече фирми (особено малки и микро бизнеси) предпочитат да ползват платформи за обяви, които имат голяма популярност и достигат до голям брой потребители. Най-големият бизнес клиент на OLX.bg е в категория „автомобили и авточасти“ с над 3000 обяви на месец. Друг сегмент, които отчита голям брой бизнес клиенти е „недвижими имоти“.

За изминалата година най-активен град, спрямо броя обяви на глава от населението, е Варна, 0,3 обяви, предимно в категория „мода“.

Най-малко обяви са публикувани от потребителите в Благоевград, 0,06 обяви на глава от населението. Въпреки това, в региона има потенциал за развитие на бизнеса с къщи за гости, тъй като има повишено търсене именно за този тип услуги.

Данните на OLX отчитат и специфика при най-търсените и най-предлаганите стоки по региони. Най-много запитвания за категория „електроника“, например, са направени в Бургас, Пловдив и Търговище. В София най-търсени са обявите за работа, което е продиктувано от по-доброто заплащане и повечето свободни позиции на пазара на труда. Перник и градовете в района остават автомобилните столици на България, където търсенето и предлагането е най-високо. Любопитен факт е, че най-търсената марка автомобил в Перник е Голф.

От 2017 г. OLX въвежда нови правила в категория „животни“, разработени съвместно с фондация „4 лапи“. Задължително е развъдниците на кучета и котки да посочват номер на лиценз, регистриран в ОДБХ. В платформата вече са забранени и продажбите на СИМ карти и акаунти в платформи за видео игри.

През 2018 г. OLX планира да инвестира в развитие на мобилните си продукти, подобряване на структурата на категориите за по-лесно намиране на желания продукт, и стартиране на OLX Блог с интересна информация, секция за медиите и полезни съвети за потребителите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *