post

Шведската компания за устойчиви банкови услуги Doconomy и Mastercard обявиха съвместните си усилия за борба с изменението на климата на Световният мобилен конгрес в Барселона. Общият проект носи името DO и представлява безплатна и лесна за използване мобилна банкова услуга, която позволява на потребителите да следят и да се стремят да намаляват своите CO2 емисии. Стартирането на DO отваря нова страница за платежните услуги и е важна стъпка към дългосрочната мисия на Mastercard да стимулира развитието на иновациите, които ще ни осигурят по-добро и устойчиво бъдеще.

Чрез създаването на DO, Mastercard и Doconomy дават възможност на потребителите да бъдат социално отговорни в ежедневното си потребление. Платформата поддържа проекти за компенсиране на въглерода, сертифицирани от ООН. Като част от услугата, DO предлага възможност за инвестиране във фондове, които подпомагат развитието на хората и планетата. По този начин услугата дава възможност на потребителя да научи повече за ефектите от неговото потребление върху околната среда и дава избор за промяна чрез вземане на информирани решения.

„Заедно с Doconomy можем да ангажираме потребителите, търговците и големите бизнеси, в борбата срещу изменението на климата. Това сътрудничество е важна част от нашия фокус върху устойчивото развитие и иновативното ни решение предлага на хората лесен начин да поемат отговорност за своя въглероден остпечатък, като резултат на това, което консумират.”, коментира Марк Барнет, дивизионен президент на Mastercard за Обединеното Кралство, Ирландия, Скандинавските и Прибалтийските държави
Двете компании дават възможност на потребителите да направят ежедневната употреба на банкови услуги по-социално отговорна, като с това те могат да кандидатстват и за първата по рода си биоразградима платежна карта DO Mastercard. Разработването на такава карта е първият продукт в сферата на плащанията, който ще даде осезаем принос в изпълнението на 12-те стъпки за устойчиво развитие на ООН, в които България се включи през март 2016.

„Чрез глобалната мрежа на Mastercard, Doconomy може да достигне и да използва силата на потребителите по целия свят като насочи капитала към устойчиви инициативи. За нас няма по-подходящ партньор, предвид ценностите и водеща техническа експертиза на компанията.”, това заяви Натали Грийн, главен изпълнителен директор на Doconomy.

DO привлече вниманието на някои от най-известните активисти в света. Секретариатът на Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата (UNFCCC) има желание за договаряне на сътрудничество с Doconomy и Mastercard за насърчаване на осведомеността сред гражданите и организациите за проблемите с климата в световен мащаб.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *