post

Напоследък станахме свидетели на множеството слухове за по-ниски от очакваното продажби,  съкращаване и дори спиране на производството на iPhone X и като че ли всички очаквахме той да се окаже едно голямо разочарование за компанията, но според последните данните от трети страни, това съвсем не е така. Всъщност статистиката на Kantar Worldpanel сочи, че десетият юбилеен модел е бил най-продаваният смартфон на всички основни пазари през месец декември, което разбира се е много далеч от прогнозите за провал.

Според доклада на Kantar, iPhone X е първи сред най-продаваните устройства през декември в Европа, Китай, Япония, Австралия и САЩ, а лоялността на потребителите, преминали към към по-нов модел iPhone е достигнала ниво от 96% в САЩ, докато пазарният дял на iOS в Европа се е покачил до 24.8%. Пълните резултати за тримесечието показват, че решението на Apple да пусне на пазара три модела iPhone е знаково, а ценовата стратегия на компанията се оправда.

Всъщност въпреки късното излизане на пазара и невероятна цена от над 1000 долара, очевидно потребителите са удовлетворени от iPhone X, а единственият проблем може би се оказват прекомерните очаквания, които му бяха възложени. От момента, в който Apple взе решението да пусне не един или два, а цели три нови iPhone, единият от които наистина скъп, трябваше да е ясно за всички, че никой от тях няма да постави нов рекорд по продажби, но смисълът на всичко това е, че предлагайки по-голям избор, компанията продава повече от своите смартфони като цяло. За съжаление след многото прогнози на анализатори,  пазарът беше настроен за т.нар. „супер цикъл на ъпгрейд“, който така и не се случи, но това, което компанията направи със своя iPhone X е много по-важно за дългосрочните й планове, отколкото за финансовите резултати за тримесечието. Чрез него тя доказа, че един 1000 доларов смартфон може да оглави списъка с най-продавани устройства, вместо да служи като експонат, подобно на Vertu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *