post

Google ще добави блокер за реклами в Chrome в началото на следващата година и предупреди издателите им да се подготвят за това. Предупреждението има за цел да позволи на уеб сайтовете да преразгледат рекламите си и да премахнат някой от тях, защото Chrome няма да блокира всички, а само тези, за които е установено, че са много досадни или натрапчиви, като клипове или заставки, които се пускат автоматично със звук и заемат целия екран например.

Шридхар Рамасуами, който отговаря за рекламите в Google, обяви в своя публикация в блога, че дори рекламите на Google ще бъдат блокирани на страници, които не отговарят на указанията на Chrome. Всички създатели на рекламно съдържание, ще могат да продължат работата си, стига техните реклами да отговарят на определени изисквания, а компанията ще предостави специален инструмент, чрез който да ги тестват предварително. Google възприема функцията по-скоро като филтър, отколкото като блокер, а неприемливите реклами се определят от група, наречена Coalition for Better Ads, която включва членове от Google, Facebook, News Corp и The Washington Post. Филтърът ще работи както на работния плот, така и на мобилния.

Със сигурност тази нова функция ще бъде спорна, но от друга страна тя ще донесе много ползи както за потребителите, така и за издателите, а Google ще „изчисти“ мрежаат, отчасти и в полза на собствените си приходи.

Все пак да не забравяме, че досадните реклами правят връзката по-бавна, досадни са и в крайна сметка карат потребителите да инсталират рекламни блокери, които премахват всички , а не само някои от тях. Все пак сайтовете разчитат на приходите от реклама, за да се издържат. Чрез този нов инструмент, Google може да ограничи разпространението на рекламните блокери, което ще е от полза за всички, а потребителите ще получат едно по-добро интрнет изживяване. От своя страна издателите ще могат да продължат да използват рекламния модел, който показват в мрежата от десетилетия, макар че в процеса може би ще загубят някои ценни елементи. Да не забравяме, че Google е рекламна компания и почти 89% от приходите й идват именно от това, а чрез новит си парвила тя ще утвърди господството си на пазара, тъй като през Chrome минава повече от половината трафик от настолни компютри и мобилни устройства. Гигантът ще включи и опция посетителите да плащат на сайтове, които блокират рекламите, като един вид финансиране, а издателите ще трябва да разрешат поддръжката и поотделно.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *