post

Филмовата компания 20th Century Fox и студиото Regency са използвали фалшиви новини, за да продадат „Лек за живот“, като пробутвали неверни разкази, които умело рекламират трилъра.

Докато разчитат на обикновените механизми за рекламиране на филми – включващи печатна и онлайн реклама, реклами върху транспортни средства и скъп трейлър на страницата от миналата седмица на NFL Super Bowl – компаниите прибягнали и до по-подмолни техники, за да популяризират филма си.

Те включват публикуването на фалшиви новини, позоваващи се на имена и събития от филма, режисиран от Гор Вербински, които представят Дейн ДеХаан, разследващ смущаващ център за възстановителни медицински грижи в Швейцария. Сайтовете, които разпространяват историите използват ключови фрази от филма или поместват „завоалирани“ препратки към него на страницата си.

Разказите включват изявления за това, как Лейди Гага ще отдаде почит на мюсюлманите по време на представянето си в Super Bowl – фалшивите истории твърдят, че тя заявява, че ислямофобията е „болест вътре в нас“ и нейната музика е „лек“ – както и че Доналд Тръпм се е срещнал с Владимир Путин в швейцарски курорт, преди изборите в САЩ. Студията са изработили историите, в сътрудничество с неназован създател на фалшиви новини и хоствайки цели уебсайтове като например houstonleader.com и sacramentodispatch.com. Ако посетите който и да било от двата домейна днес, те ще ви пренасочат към официалната рекламна страница на филма.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *