post

Европейският съюз планира да прилага по-строго законодателство за защита на потребителите по отношение на социалните медии и имейл доставчиците като Facebook и Gmail, предаде Ройтерс.

Това става в момент, когато се обръща по-голямо внимание на защитата на данните след избухналото възмущение от начина, по който Facebook борави с данните.

Съгласно проектопредложението властите биха могли да налагат глоби от най-малко 4 процента от оборота. В момента органите за защита на потребителите в ЕС могат да налагат единствено малки глоби, а някои въобще нямат правомощия да санкционират компании за нарушаване на законодателството в тази област.

Това е нов пример за по-строги правила в ЕС за технологичните гиганти след съобщенията, че политическата консултантска фирма “Кембридж аналитика” е злоупотребила с данните на 50 милиона потребители на Facebook в опит да повлияе върху президентските избори в САЩ през 2016 г.

Предложението предвижда да се разшири прилагането на законодателството на ЕС за защита на потребителите, обхващайки “безплатни” цифрови услуги, за които потребителите предоставят свои лични данни, вместо да плащат пари – като съхраняването на данни в облак, социалните медии и електронните пощи.

Лидерите от ЕС призоваха социалните мрежи да гарантират прозрачни практики и напълно да защитават личните данни.
“Необходимо е социалните мрежи и цифровите платформи да гарантират прозрачни практики и пълна защита на личния живот и личните данни на гражданите”, заявиха лидерите от ЕС след заседание в Брюксел.

“Законодателството на ЕС и на държавите трябва да се уважава и прилага”, казаха те.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *