post

Растежът на Apple Pay на годишна база продължава, според проучването на Loup Ventures, но има едно “но” – докато процентът на приемане от потребителите нараства, то услугата за мобилни разплащания все още се използва от относително малка част от собствениците на iPhone.

“Годишният ръст на Apple Pay е впечатляващ”, пише анализаторът Джийн Мънстър, посочвайки твърденията на Apple за удвояване на потребителите и броя трансакции. В доклада се отбелязва още, че този растеж се осъществява въпреки, че едва 16% от глобалните потребители на iPhone използват платежната услуга на компанията на телефоните си.

Данните на Loup Venture сочат още, че до края на 2017 година тя е имала 127 милиона потребители, от общо 62 милиона в края на 2016 година, а на базата на заявените 795 милиона активни iPhone в цял свят, потребителите на Apple Pay са 16%. От тези 16%, американските потребители са 5% (което се равнява на 38 милиона), а между 20 и 30% от американските притежатели на iPhone са заявили, че са активирали Apple Pay. Погледнато в международен план, останалите 11% се равняват на 89 милиона души.

На последната среща на акционерите, Apple също потвърди бързия растеж на Apple Pay през последните 12 месеца, както и бързото й приемане в Русия и Китай, където преобладават мобилните устройства, но от друга страна Тим Кук заяви, че „мобилните плащания се развиват по-бавно, от колкото се предполагаше“.

Докладът не включва данни за Apple Pay Cash, която стартира през декември миналата година, но Мънстър подчертава, че прогнозите за широко разпространение на Apple Pay през следващите 3 – 5 години са опитмистични, тъй като това е най-лесният за използване дигитален портфейл.

Приемането от страна на потребителите е само един от елементите на растежа на Apple Pay, а анализаторът посочва, че подкрепата й се е увеличила и от страна на бизнеса и финансовите институции, като броят банки по света, които я поддържат е нарастнал с 41% само през последната година и те вече са общо 2707. Анализът на топ 100 търговци на дребно в САЩ пък сочи, че онлан подкрепата на услугата е нарастнала с 9% , базирана на приложенията на търговците, 85% за мобилните сайтове и 56% в сравнение с предходната година. Apple Pay вече се приема в 50% от магазините за търговия на дребно в САЩ, в сравнение с едва 3% когато беше пусната на пазара, а плащанията от телефони и таблети съставляват 25% от електронната търговия на страната и това е темп на растеж 10 пъти по-голям, от този на традиционните магазини.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *