post

AMD съобщи, че мощният, физически-базиран енджин за рендъринг на компанията става с отворен код, като дава достъп на разработчиците до сорс-кода. Като част от GPUOpen, Radeon ProRender (в предварителни ревюта – AMD FireRender) дава възможност на професионалистите да реализират своите идеи с помощта на високопроизводителни приложения, подкрепени от фотореалистичен рендъринг. Заедно с Radeon ProRender, разработчиците също така имат достъп до Radeon Rays на GPUOpen.com, високоефективна библиотека за проследяване на пресичането на светлинните лъчи за GPU, CPU или APU за практически всяка платформа.

GPUOpen е инициатива на AMD, насочена към подпомагане на разработчиците в създаването на игри, професионални графични приложения и приложения за GPU изчисления с отлична производителност и реалистични изживявания, използвайки безплатни, отворени инструменти за разработка и софтуер.
Плъгините за Radeon ProRender са достъпни за много от популярните приложения за създаване на 3D съдържание, сред които Autodesk 3ds Max, SOLIDWORKS на Dassault Systèmes и Rhino, като тези за Autodesk Maya ще бъдат готови скоро. Radeon ProRender работи под Windows, OS X и Linux, и поддържа GPU, CPU и APU на AMD, както и процесори на други вендори.

Radeon ProRender е изграден върху OpenCL, което позволява да работи с всеки хардуер поддържащ този отворен стандарт. За разлика от други подобни инструменти, Radeon ProRender може едновременно да използва и балансира изчислителните възможности на множество GPU и CPU – в една система и едновременно – и да осигурява най-съвременно GPU ускорение за бързи и точни резултати. Енджинът за проследяване на светлинни лъчи на Radeon ProRender включва богат, физически базиран материал и система от камери. Комплектът за разработчици (SDK) на Radeon ProRender осигурява C++ библиотека за лесно интегриране в приложения, където е необходимо бързо и фотореалистично рендъриране.

Radeon ProRender ще бъде достъпен на сайта на GPUOpen в началото на септември т.г. GPUOpen предлага богата библиотека от графични ресурси с отворен код.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *